Betsillig på Lego's 30% tilbud. Fått varer?

Er det flere her som slo til på Lego’s 30% tilbud. Har noen av dere fått varene i hus ?

Normalt så går dette veldig raskt unna, så fort jeg har fått beskjed at ordren er sendt Pleier den å dukke opp like etter.
bestilte den 24 Juni. Fikk beskjed at den var sendt den 26 juni. Men har ikke sett noe til den enda.

Normalt så hadde den vært her nå. La også med tlf nr.

06/26/2015 00:09 Shipment Tendered

Pakken min er heller ikke kommet til min post-i-butikk ennå…

Jeg bestilte noe lego 12. Juni og har fortsatt ikke fått det. Sendte mail support to ganger før jeg fikk en telefon fra Lego om at “endel lego stod fast i tollen” men var altså på vei… Fikk noen VIP points som plaster på såret.

Kanskje samme som har skjedd her?

Foreløpig tror jeg det er normalt…

Bestilte sett på tilbud onsdag 24. juni og det ble sendt fredag 26. juni. I morgen er det en uke siden og forsendelsen er ikke mottatt pr dd. La inn en ny ordre i dag men ser nå i kveld at ingen av ordrene mine er tilgjengelig, sikkert ikke noe sammenheng men heller som er nevt her at forsendelsen(e) er stoppet på veien.

Har ventet med å bestille #10247 Ferris Wheel til i dag så jeg fikk med gratis #5003082 årets Minifig Retro set. I ettertanke, hva er retro med sistnevnte sett? Er vel knapt noe der som var likt på 80 tallet. Fremmer ingen umiddelbare minner fra den gang.

Var inne nettopp i kveld å la inn en ordre til. Så en melding at det var problemer i forbindelse med system vedlikehold osv. Så ting kunne ta lengre tid enn normalt.
Bonus og promotions ville bli lagt til. Edit: Fikk nettopp ordren og Pirat promo var lagt til.
Mulig det blir lenger å vente på denne da en av settene var utsolgt og kom inn den 17 hvis det stemte.

Men så ikke den meldingen den 24.

Sporet trackingnr på den første ordren:

“Ingen sending er mottatt ennå, kun melding om dette
26.06.2015 06:30
Posten/Bring har fått melding fra LEGO SHOP AT HOME om at det kommer en sending. Sendingen er en del av et vareparti som først kan spores ved ankomst mottakerland.
Forventet levering: 02.07.2015”

-Så det ser for øyeblikket ikke ut som om pakken dukker opp med det første.

Akkurat samme melding på pakken min som Chilis.
Vi er nok i samme vareparti som sitter fast på samme sted da.
Pakken(e) har ikke fysisk kommet (eller iallefall ikke blitt registrert inn) til Postens godssenter enda, kun en elektronisk melding fra avsender/danske posten.

Vi er nok i samme parti alle her.
Får akuratt samme melding når jeg sporet via posten.

Jeg venter også på en pakke som ble sendt 12. juni, kontaktet support og fikk samme beskjeden som andre - fast i tollen, fikk noen VIP points som plaster på såret.

Tror nok vi er blitt bortskjemte etter lynraske leveranser siden de lenge brukte DHL som standard levering til Norge. :blush:
Etter at de byttet til posten så er 7-10 dager blitt normalen for mine bestillinger, og det kan fort gå en ukes tid fra melding om forsendelse til pakken er sporbar her til lands.

Det er nok streik hos DHL som har skylden for forsinkelsene.
deutschepost.de/de.html

Jeg bestilte varer i juni også, og jeg sendte spm til Lego, da pakken inneholdt gave til liten fremtidig Brikkelaugmedlem. Og da fortalte en stresset Legoansatt at hun slet med at et større parti var stanset i tollen i Norge (!). Hun sendte pakken som skulle i gave i ekspress, og den var der dagen etter. Stort pluss til Lego for god service der!

Men hvis vi alle var en stor pakke og Bring har stanset den i tollen, så er det ganske sikkert det som er problemet. DHL var på døren min på fredag med pakken som var sendt ekspress for å rekke bursdagen. Dersom pakken kommer gjennom tollen, skal jeg sende tilbake legopakken som var gave tilbake til Lego.

Jeg har også flere ordre fra S@H på vei, og en BL fra Tyskland.
Det var BL selgeren som skrev at DHL streiker som gjorde at den pakken er forsinket. Har enda ikke kommet.
Ser at en av de siste fra Lego (sendt 30/6) nå er på min nærmeste postterminal så da kommer den vel i løpet av dagen.
De første som ble sendt står fortsatt som ‘Shipment tendered’ hos DHL, og kan da altså ligge i tollen.

Nå har “proppen” løsnet og ordren(e) er på vei, ble reg. i Oslo kl. 13.10 i dag.

Samme her, pakka innom Oslo 13:13… :slight_smile:

Meh, deres kommer frem først…min ble først registrert kl 13.14… :slight_smile:

Min er nok da kommet frem når jeg er tilbake fra ferie, sammen med deler av en annen bestilling.

Oppdatering: har fått begge mine pakker så da var nok alle vi med problemer i samme sending.