Bestilling på Lego.com

Er det noen andre som sliter med checkout på handlekurven for tiden? Har prøvd i to dager å handle noe derfra? På forskjellige maskiner?

Sist jeg bestilte måtte jeg bytte fra Safari til Chrome før jeg fikk sendt inn, shoppen er litt ullen av og til. Du har sikkert forsøkt det allerede siden du nevner to maskiner, men logg ut, avslutt nettleser helt, åpne og logg inn på nytt… og kryss fingrene.

Fikk det til tilslutt. Det hang på ordren i systemet til Lego. Sendte de mail. Måtte ordne en ny profil midlertidig for å kunne bestille…Så nå er Wall-E på vei :mrgreen:

Har også opplevd dette. Må innrømme at det har blitt litt “trøstekjøp” den siste tiden for penger som var oppspart til jubileumsturen. Dette har ført til multiple ordrer underveis fra Billund. Har sett at andre har strevet med seine leveringer etter at DHL har vært involvert i forsendelsene, og nå var det min tur til å oppleve det. Med den følge at LEGO sendte trøstepremier og erstatningssett med express, og godgjorde kundekontoen i s@h med noen ekstra vip-poeng. Men nå kom jo til slutt den etterlengtede ordren frem, den som var forsinket og erstattet og ikke skulle hentes på posten slik at den skulle bli returnert. Kona var på butikken, de kjente bak kassa sendte den med henne hjem og den planen gikk i vasken… Betale returporto gjør jeg ikke, men hvordan returnere ordren til LEGO uten å måtte finansiere reisen?

Forklar det slik du har forklart det her
Usikker på om de vil kreve at du sender det hele tilbake. For Lego er det antakelig dyrere å behandle returen enn det er å la deg beholde sakene med mindre du har bestilt en pall, da

La som mange andre inn ordre på GBHQ og BB noen få minutter over midnat 01.01.16. Til min frustrasjon er disse fortsatt “in warehouse” og etter dårlig erfaringer fra tidligere går det lett en hel uke fra i dag før jeg/vi mottar ordren. Jeg vet det har vært både helldigdag og helg i mellomtiden men de burde jo oppbemannet i helgen så de ble sendt ut fortest mulig.

Har også et ønske om at nyheter ble gjort tidligere tilgjengelig på nett (S@H) i de land som ikke har Lego Brandstore. Frustrerende å se alle som har vært så heldig å kunne kjøpe over disk 1. januar mens vi andre må vente en drøy uke før vi kan gjøre det samme. Jaja, har enda litt tynnslitt tolmodighet igjen :slight_smile:

Enig med Chilis her. Virker jo i tillegg som en del butikker i statene ofte legger ut en del sett og minifigs før sperredato, og slipper unna med det gang etter gang.

Ser også at på nettbanken at Lego har trukket 1700-og-noe kr for Brick Bank - ikke 1599 kr. Er ikke store summen riktignok, og det blir nok fikset “snart” evt så får man snakke med Kundeservice, men…

I min nettbank er det kun reservert ca 5300 (blir trukket når varen blir sendt).

Jeg reiser til England om en uke. Vurderte sterkt å heller kjøpe der enn fra S@H, men norske krona er så svak nå så ville tapt en del penger på det. Vurderer uansett å plukke opp sett nr to der.

Finnes det noen planer om offisiell Lego-butikk i Norge?

Tror du gjør det lurt å handle fra S@h i stede for i England. Jeg var der før jul og tenkte skulle kjøpe med meg Doctor Who settet
For det første var det en annen pris (49.99pund) på grunn av kursen gjorde den settet ca 60 kr dyrere enn hvis man handlet på S@H.
Droppet hele kjøpet og handlet på nett når jeg kom hjem.

Tror det tar lang tid før vi får Lego store i Oslo, Nærmeste er nå i Sverige. Åpnet nylig.

Tja mest sannsynlig, dog vil jeg tro sjansene øka betraktelig nå som de har fått en i Sverige :wink:

Nå er min ordre sendt :slight_smile: Gleder meg som en liten unge til GBHQ og Brick Bank :slight_smile:

Samme her, er vi heldige rekker den frem før helgen! :slight_smile:

Reiser bort en uke på lørdag, så håper inderlig den kommer innen fredag :slight_smile:

Flere som venter på banken ja. Surt for oss legofanbois å vente på julegavene til etter treet er borte :stuck_out_tongue: :slight_smile:

Jeg har de siste årene bygd min egen modifiserte utgave av årets modulhus basert på bildene som legges ut i forkant. Ypperlig mulighet til å teste ut alternative byggeteknikker, og så se på instruksjonene når disse blir tilgjengelig fra Lego. Et eksempel her er feltene mellom vinduene i første etasje på Brick Bank hvor jeg valgte en løsning med eksisterende klosser, mens Lego har introdusert et element som jeg ikke hadde tilgjengelig for å feste på ingot-elementene. Jeg har gode erfaringer med dette som en aktivitet i ventetiden. Dessuten kan settet anskaffes når det eventuelt kommer på tilbud eller en kan bestille kun de delene en mangler for å bygge settet slik det ble designet av Lego.

Jeg har nå utviklet en inngrodd motvilje mot uttrykket “Shipment tendered”, spesielt når jeg ser det samme over flere dager. Sendingen skal være “picked up”, men så skjer det ikke mer. Sannsynligvis ligger pakken min i en stor bulk-sending som gjør at den ikke blir sporet individuelt før containeren blir åpnet i Norge for fordeling, men det er fortsatt irriterende!

En annen interessant observasjon: Etter at jeg hadde bestilt den 1/1, ble det lagt inn en reservasjon på beløpet i nettbanken som vanlig. Når jeg sjekket i dag er reservasjonen fjernet, og beløpet er ikke trukket fra konto - til tross for at jeg fikk kvittering på mail i går. Synes dette var litt merkelig. Noen andre som har opplevd det samme?

Og litt utenfor tema - grunnen til at jeg var i nettbanken var for å betale medlemskontingenten til Brikkelauget, så nå blir jeg endelig skikkelig medlem her jeg også etter flere år som hangaround på forumet! :wink:

Da har iallfall min kommet til landet, og videresendt, så regner med den kommer hit tidligst i morgen :slight_smile:

Det hjelper visst å klage; nå ligger pakka på “postkontoret” og venter på meg! :slight_smile:

Fått min jeg også. Nå blir det bygging :slight_smile:

Står " Limit 1" på disse settene. Hvor raskt kan man bestille feks en ny Brick Bank?

Min ordre kom til Oslo i dag og blir videresendt, siden den skal over fjellet får jeg den ikke før i morgen ettermiddag om alt går etter planen.

Straks den ordren jeg la inn 01.01.16 var sendt fra “warehouse” og endret status til “complete” bestilte jeg et nytt GBHQ (05.01.16), det står fortsatt “in warehouse” på denne, kanskje den er tatt som gissel… kanskje ordren blir annullert fordi det er min GBHQ nr 2?!? angst