Beskyttelse mot sol

Noen som har erfaring med maling, spray eller lignende som beskytter mot bleking fra sol?
Jeg har lys til å stable en del LEGOesker i et vindu, men av erfaring blekes disse latterlig fort. Kunne derfor tenkt meg å beskyttet de og (uten at jeg har peil) ser jeg for meg at en slik løsning kanskje kan være billigere enn folie på vindu :mrgreen:

Biltema har ganske billig solfilm som stopper 99% av UV-strålene. Om den er god nok vet jeg ikke før om en stund; jeg har satt sånn på alle vinduer i LEGO-rommet, så jeg håper det duger. MYE billigere enn “proff” film, som lover omtrent det samme.
Jeg fant ingen andre lure løsninger da jeg lette etter det samme som deg, og endte derfor opp med denne. Grei å legge på, og sitter fint!

https://www.biltema.no/bil—mc/bilinterior/solbeskyttelse/solfilm-2000030768

Takk for tips!
Ser de er mørke å se gjennom fra utstiden, hvor mørke er det? Tenkte det skulle være enkelt å kunne se de fra utsiden.

De går helt fint å se gjennom de. Litt mørkere er det, men ikke mye. Jeg kan godt sende deg bilde :slight_smile:

Yes please :slight_smile:

solfilm.shop/produkt/uv-film-vindusfolie/

Synes denne virker mer egnet. Uten soting

Jeg så på den også, men syns den var litt dyr og ville prøve Biltema sin først.
Den lyseste til Biltema er ikke gæærn altså!
Dog har jeg et litt annet behov enn Harald da jeg ikke skal ha ting på utstilling i vinduet.