Bergen Spillfestival 2022 - deltakere / frivillige ønskes

Jeg kommer til å ta med Lauget sine sperrestolper og bånd, og det blir stående under partytelt. Vi har ikke monter tilgjengelig. I tillegg tar jeg med Lauget beachflagg og infolapper (gitt at vi får ut noe provisorisk info om medlemskap osv på forumet).

1 Like

Jeg kommer på lørdag og regner med å være hele dagen. Skaffer du meg en Brikkelauget T-skjorte? Størrelse XXL. Har også den ny BMW-motorsykkelen om det er mangel på modeller.

1 Like

Supert, Lazze. T-skjorter bestilles sentralt via lagersjefen vår. Jeg kan evt prøve å skaffe Bergen Spillfestival T-skjorte. @Sjanten - har vi flere Lauget T-skjorter på lageret, str XXL?

Kan sjekke i morgen eller tirsdag.

1 Like


400 polybags til speed building ser for øvrig sånn ut. Forresten er det ikke gitt at disse brukes til voksen-byggingen sånn direkte… :wink:

Takk til @Dragev (Brikkebutikken) for en god handel på vegne av Spillfestivalen!

3 Likes

@SveinTore Vet du hvordan det er med strøm der vi skal ha utstilling?

Det beste svaret jeg kan gi er “tja”. Det jobbes med å hente ut strøm fra Torgallmenningen via et fordelingsskap, men Bymiljøetaten er ikke helt enkle å ha med å gjøre. Alt som skal kobles til skal søkes om og rapporteres lenge i forveien (helst i januar). Festivalen har med nød og neppe sendt inn en forespørsel i dag og jeg tror ikke vi skal be festivalsjefen om å endre på søknaden. Når det er sagt så KAN det være mulig å hekte seg på en skjøteledning hvis det bare er snakk om å lade noe, men jeg tør ikke love noe.

Ok. Skal ikke gjøre noe stort nummer av det. Har fått koblet på oppladbart batteri på rubiks løseren, men klarer meg nok fint uten strøm i noen timer.

Har snakket med rigg-ansvarlig og de har fordelerskap og skjøtesneller tilgjengelig. Så vi ordner strøm hvis det trengs. Ellers nærmer det seg med stormskritt og jeg gleder meg til å se dere igjen. Jeg kommer til å være til stede på Torgallmenningen tidlig i morgen (9-tiden) for å hjelpe til med rigging. Møt gjerne i god tid før kl 11 så tar vi en liten briefing om dagens aktiviteter.

Da har støvet etter årets Spillfestival så vidt lagt seg.
For et arrangement! Det er estimert at ca 10.000 besøkende var innom riggen vi hadde på Torgallmenningen, hvorav svært mange var innom Brikkelauget-standen. Der hadde vi en variert ustilling og utdeling av flyers for Brikkelauget torsdag, fredag og lørdag. I tillegg avholdt vi en mengde konkurranser for barn og familier hvor det ble delt ut en bra mengde LEGO og vi hadde masse publikum. Ønsker å rette en stor takk til dere som kom og bidro på standen vår, uten dere hadde vi ikke klart å gjennomføre det på den supre måten vi gjorde. Samtidig vet jeg at vi har en del punkter vi helt sikkert kan forbedre neste gang, send meg gjerne kommentarer her i denne tråden eller på PM.
For det blir helt sikkert et lignende opplegg til neste år - da håper jeg at enda flere av dere medlemmer får lyst til å bidra, enten med å stille ut noe, dele ut flyers eller hjelpe med noen av de mange praktiske oppgavene vi har på stedet.

Brikkelauget fikk bred eksponering i TV2 nyhetene, i Bergensavisen og i BT:

https://www.facebook.com/page/2361264550763420/search/?q=lego (Bergen Spillfestival på Facebook)

BT-artikkelen går også litt i dybden om meg og Are (iiiik…LEGO-rommet mitt blir eksponert). Den krever dessverre abonnement, men vi har lagt en faksimile fra den fysiske avisartikkelen under (takk til Are).

Jeg var dessverre for travel til å huske å ta noe særlig med bilder selv, men hvis noen av dere som var med har noen bilder (spesielt fra standen vår) setter jeg stor pris på om dere kan dele de her. Bildet under er fra finalen i tårnbygging, aldersklasse 10-17.

Edit: eventen er rapportert via Google skjemaet til Brikkelauget. Jeg fikk også høre fra festivalsjefen at LEGO hadde hatt representanter fra Danmark innom og at de var meget fornøyd med det de så.

2 Likes