Bergen Spillfestival 2022 - deltakere / frivillige ønskes

I år foregår Bergen Spillfestival fra 29. juli til 14. august - den lengste noensinne. Brikkelauget har fått være en del av dette de siste årene, og denne gang har vi planlagt LEGO-aktiviteter fra torsdag 11. august til og med lørdag 13. august (11-16). Foreløpig program ligger her, og man kan sortere på kun LEGO-aktiviteter: Bergen Spillfestival – Program

Det som står på programmet de dagene, og som jeg er organisator for, er turneringer i Speed building og tårnbygging, samt en liten utstilling og en generell byggekonkurranse sponset av OBOS der vi har noen trekningspremier blant deltagerne. Torsdag / fredag er kvalik-runder for de ulike konkurransene og lørdag blir det finaler. Det er litt forskjellige aldersklasser (dette er primært for barn) og i tårnbygging har vi også familielag.

I tillegg blir det en speed building konkurranse for voksne fredag 12. august på Bergen Internasjonale Kultursenter rett før Texas Hold’em kvalifisering dag 1 starter. Om man ønsker å kun være med på speed buidling der, må jeg kontaktes direkte ettersom det egentlig koster kr 250 å komme inn i lokalet (pga poker-turneringen). Jeg kan ordne gratis tilgang til speed building, men da kan man IKKE delta på pokeren. Vet ikke hva premiene blir enda, men prøver å ordne noe fett.

Lokasjon for torsdag-lørdag (tid 11-16) vil bli Torgallmenningen, så vi får håpe på godt vær og masse folk. Er det noen medlemmer / forum-medlemmer som kunne tenke seg å være med på utstilling / hjelpe til med det praktiske rundt turneringene så hadde det vært helt supert! Det er ikke et krav at man stiller hele dagen / alle dagene, men noen timer hadde vært fint.

Det ligger an til at vi får et romslig party-telt som base, og det vil være et krav til festivalen fra min side at det alltid er en vakt til stede ved en utstilling samt at vi setter opp stolper/sperrebånd. Vi trenger ikke å stille med noe voldsomme greier, men et eller annet som fenger publikum. Ting som beveger seg (Technic / Mindstorms etc) ville vært glimrende.

Når det gjelder “perks”, så får vi status som frivillige under festivalen og det gir gratis inngang til alle arrangementer på kveldstid samt tilgang til to frivillig-fester med mat / drikke og gøye aktiviteter. I tillegg en gratis Bergen Spillfestival t-skjorte. Vi får også mat-kuponger til bruk på dagtid mest sannsynlig.

Skriv gjerne i denne tråden ved spørsmål eller om du vil være med, eller send meg en PM! Håper på selskap, det kan bli vel heftig å stå alene med alle aktivitetene. :wink:

3 Likes

Jeg føler jo denne speedbuildingen roper på meg, da…

Aner du sånn cirka tidspunkt for det? Jeg er på Extra Leker på Lagunen fredag, men vet ikke når.

Are

1 Like

Tentativt 1730-1830, avhengig av om det blir kvalik først og så finale eller om vi går rett på finalerunde. Vet ikke hvor mange vi klarer å hanke inn spesifikt til speed building for voksne, men det kan jo tenkes at en del av de som skal spille poker blir fristet til å prøve seg.

1 Like