Bella Napoli

Følte for meg at jeg måtte legge noe ut på Galleriet, Så har en liten “kvartal” prosjekt på gang.

BYgde meg først Bella Napoli Pizzeria etter en Tanke jeg hadde lenge…

Resultatet ble dette hittil, Denne er ikke helt ferdig da jeg er ikke helt fornøyd med noen løsninger jeg har her så da ønsker jeg Forslag til forbedringer

Ettersom jeg ikke har noe Corner Cafe, Marked Street osv så antar jeg at jeg kan kalle denne i CC-Stil som jeg ser noen kaller det, men ønsker litt mer info om standard-prinsippet til CC stilen!!

Bilder her: som sagt ikke helt ferdig, håper jeg blir det snart :smiley:


Fra siden, skal fjerne den lille vinduet og ventilasjonen pga en bygg som skal komme tett inntil!!

Banneret, noen ideer til hvordan jeg kan henge den opp, den er 2 knot i bredden :frowning:
Selve huset er 26 knot bred, mens banneret er 2x25 knot, så det må kanskje to stk flat tiles med
en knot på veggen for å sentrere denne vil ha den i bunnen av 2. etg så den skjuler kjedelig bygging der :smiley:

Min versjon av pizzaovn, den skal bli 3 knot i dybden så jeg får en flat tiles pizza inn :smiley:

Så ett ovenfra i 1. etg er meget fornøyd med den delen!!!

Overblikk over de 3 etasjene :smiley:

Bildene er så om så…kompaktkamera er ikke det beste å ta bilder med!!

Kom gjerne med innspill, det blir Pub på baksiden og bensinstasjon på ene siden!!

Litt detajler, vindu-løsningen min :smiley:

Søt pizzeria! Gleder meg til å se den ferdig :slight_smile:

Dette var en flott pizzeria. Større en de andre som LEGO har laget iallefall. Mer realistisk størrelse vil nå jeg si.
Blir spennede å se når du er helt ferdig.
Syns det skiltet var litt stort i forhold til bygget, og blir spent å se plasseringen av det. Håper det ikke skjuler for mye detaljer i bygget. Du kan jo sette det på høykant slik som på Cafe Corner :slight_smile:

Kul pizzeria, bedre enn den i [set]7641[/set] :slight_smile:
Liker fargene, tan bley og svart passer veldig bra.
Men synes kanskje du burde hatt en trapp opp til andre etg. :wink:

Angående CC-stilen, så finner du en del info her.
Dette gjelder mest for 16x16-bygninger, men hovedprinsippet er en “sidewalk” på 8x* og en bygning på 16x* med 8 “studs” bak :wink: Går selvfølgelig an å bruke de siste 8 “studsene” til bygningen også :wink:

Hehe, Trappa ble glemt mens jeg bygde, Sønnen min bemerket meg det, trapp blir det nok på høyre side når du kommer inn og slutter over kjøkkenet (pizzaovnen) Fant en løsning på trappa : brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=3241852
Må nok ha det for 2. etg blir bare sitterom for gjestene.

Sett nr 7641 blir kjøpt inn om jeg får den berømte konvolutten fra min bestemor (ja jeg er 32 år og får fortsatt noe :smiley: )
Derfra blir det IKKE pizzeria, alt blir satt over til huset her :smiley: Bussen og resten skal intrigeres her ettersom jeg skal ha 3 stk rett vei og 3 t-kryss + bensinstasjonsplata så blir det en kvartal!!

Banneret synes jeg også er lang, prøvde først “PIZZA”, men fant ingen løsning med “Z” men kom på idag morges på en løsning med å ha “pizza” på siden av bygget hmmm… får se om jeg knoter den i kveld…(er faktisk tom for hvite og trsp. red 1x1 flat jeg :frowning: )

Men om jeg henger banneret i 2. etg så skjuler jeg kun detajlene i hjørnene og gjerdet på altanen så er usikkert der også, skal undersøke alle kassene mine og se om jeg har rød, hvit og grønne flagg, tror ikke jeg har hvite her men hos min far på østlandet så…

En Z lager du jo med å snot’e den fine N’en du hadde laget :slight_smile:

Den ideen til vindeltrapp såg jeg også nylig. Er jo genialt og bruke vingeplater til dette. Må teste det selv en gang.

Det glir større glipe mellom de skrå flat-tile’sene på N’en, derfor er z vanskelig å få perfekt i lego mener nå jeg!! har lett opp og ned om noen har laget slikt, men ikke truffet blink ennå.

Vindeltrappen var genialt ja, har en god mengde med sånne små vinger her også!!

Da har jeg knotet noen timer til her…mye jobb med detaljer gitt, tiden fløy bort!!

Har valgt å beholde “Bella Napoli” ettersom det er en del av sjarmen til restauranten :smiley:

Sjefen sjøl, med kokken bak han :slight_smile:

Del av 1. etg, ikke ferdig ennå…

Terrassen mangler brune stoler :frowning: og har ikke satt inn dør ennå!!

Her er det 2 buder som tar pause :smiley:

Utrolig fint … :stuck_out_tongue:

Ah, bildene er der fremdeles ser jeg, ja flott eksperimenthus dette, revet og stuet unna for lengst :smiley: skal nok ha ny Bella Napoli snart igjen :smiley:

Utrolig stilig og veldig inspirerende! :wink: Digger det!!