BB-8 og BB-9E

Takk for det. Har bygd en litt mindre versjon nå. Kinosjefen ville ha en på kontoret.

226 deler. Nøyaktig samme byggeteknikk som den store.

Wow! Den var jo kjempe bra i den skalaen! Veldig grei å ha stående :slight_smile: gleder meg som en unge til filmen!

megabra! (minibra høres jo ikke bra nok ut)

Takk for hyggelig tilbakemeldinger!

Hvis noen vil bygge selv:
Byggeinstruksjoner for den lille: henriklorentzen.no/lego/bb8.pdf
LDD-fil for den lille: henriklorentzen.no/lego/bb-8-midsize.lxf (nb: Den runde orange 6x6 platen er byttet ut med 2x “Plate, Round Half 3 x 6 Cutout”. Denne delen er ikke i LDD siden den er helt ny, så jeg brukte en 6x6 i LDD, som ikke finnes i orange).
LDD-fil for den store: henriklorentzen.no/lego/bb8-fullsize.lxf

LDD-filen for den store er ikke helt komplett:

  • Skjelettet som holder ting sammen er byttet ut i etterkant, og har ikke hatt tid til å LDD-bygge den enda,
  • Har gjort noen endringer på hodet som ikke er med i LDD-modellen.

Her er en video av storebror:
[youtube]pSdpf3gfWuA[/youtube]

Og en video av lillebror (laget av gode venner i Sprocket):
[youtube=wide]UbWX8W5Pyys[/youtube]

Jeg har bestemt meg for å vente med Force Awakens innkjøpene til jeg vet om jeg liker filmen eller ikke(selvom jeg allerede har kjøpt Reys Speederbike). Men den lille BB-8 modellen der frister stort!

Om filmen lever opp til forventningene neste onsdag så vestiller jeg brikkene :wink:

Fine modeller Henrik!
Hvor skal jeg få fruen til å ta kontakt for å bestille en liten en til meg i julegave? :wink:

Setter forøvrig stor pris på alt du deler rundt modellene! Både så man kan bygge selv men ikke minst for å kunne se enda bedre hvordan du har gjort ting og tang:)

Av prinsipp kommer jeg til å elske filmen!
Okey, jeg sa det før jeg så ener’n også…jeg valgte å bryte det prinsippet:p

Takk for det.

Jeg prøver meg på Lego Ideas. Glad for all hjelp jeg kan få:
ideas.lego.com/projects/124592

Tenkte jeg skulle legge inn en Pick-a-brick bestilling på delene her, men finner ikke PLATE 1X2 W. 1 KNOB - Bright Orange i sortimentet. Er det jeg som bommer på noe, eller har de den faktisk ikke lengre?

Etter hva jeg kan se så skulle de finnes fortsatt. Kanskje du må inn på Bricks and pieces men de har tatt ferie har jeg lest her.

Vil absolutt tro at den er i sortimentet. Det er egentlig bare to av de som trenger å være den nye sorten. Resten kan være den gamle sorten. Hadde vært interessant å høre mye summen ble dersom du får bestilt alle delene derfra.
Noen bilder fra premieren i går:

Tror ikke det er det største problemet for min del. Brøt vel den barrieren da jeg bestilte nye Millenium som en del av oppmøtet på ToysRUs og Reys speeder kom på jubileums turen.
Nå blir det filmen i helgen og ting lover jo bra etter det jeg har sett. :slight_smile:

Utrolig kule bilder, Henrik :slight_smile:

Artige bilder fra Kinoen.
Prøvde å laste ned den store LDD filen men får beskjed om at den ikke klarer det.

Min BB-8 ønsker å si god jul til alle og takk for alle støtte så langt på Lego Ideas!

Støttet på ideas. Fus til å få settet signert av deg Henrik :smiley:

Store BB-8 hadde et uhell andre juledag, men er nå på plass ved kinoen igjen!
touch.f-b.no/henrik-lorentzen/le … -59-344668

Kult!

“ramlet sammen på kinoen, uvisst av hvilken årsak.”, men man kan jo lese årsaken på Flickr om man klarer å finne frem dit :smiley:
Antar du ikke opplyste til journalisten om dette, hehe :slight_smile:

Men hva eksaktlig måtte du gjøre for å forsterke den?
Ut fra dette bildet så har du jo avstivere mellom både topp og bunn og mellom sidene:
flickr.com/photos/hensolber … otostream/

Og fra det nye bildet ser det nå ut som at det forsterkningene fortsatt er der?
flickr.com/photos/hensolber … otostream/

Leste først artikkelen i dag. Som Fonix sier så vet jo vi som har fulgt historien rundt BB-8 om hva som egentlig skjedde på kinoen :slight_smile:

Får håpe å stifte bekjentskap med storebror på PKH.

Flickr-bildet forteller vel heller ikke hele sannheten. Kona og svigerinna mi krangler fortsatt seg i mellom om hvem som hadde skylda.

Når det gjelder forsterkningene så er det brukt flere store plater på hver av de seks panelene for å holde de bedre sammen, samt dette for å få flere festepunkter mellom panelene.
flic.kr/p/BGPBCH

Har testet ut Bluerender for å rendre ut litt penere bilder fra LDD en LDD klarer selv. Programmet er veldig enkelt å bruke. Du setter opp kamerautsnitt i LDD og bare importerer LDD-filen i Bluerender og vips!
Jeg har jobbet mer med BB-8 modellen i det siste. Har fått festet kroppen i basen og hodet ved hjelp av ball joints. Har bestilt deler, så kommer oppdaterte bilder av modellen snart, men i mellomtiden kan jeg jo vise frem en render fra Bluerender: