Barnas drømmeby, 4.-12. oktober 2008

LEGO arrangerer et stort nordisk event som skal foregå samtidig i 10 byer i Norge, Sverige, Finland og Danmark 4.-12. oktober 2008 (helg + uka + helg), og de vil gjerne ha hjelp fra fansen. Akkurat hvordan det kommer til å se ut venter jeg fortsatt mer opplysninger om og kommer tilbake når jeg får dem.
Uansett - i Norge skal dette holdes i Oslo og Stavanger og de trenger 2 personer på hvert sted for hver weekend (lørdag og søndag) for å hjelpe og inspirere barn, samt å bygge selv noe.
Som takk tilbyr de LEGO til en verdi av 1000 DKK per person per weekend.
De som er interesserte kan sende meg en melding så finner vi en måte å fordele oss på hvis interessen blir for stor.

Ikke i Bergen Sad
Ellers hadde jeg meldt meg frivillig ja Very Happy

Mer info (bl.a. åpningstider) kan finnes her:
http://www.lego50.dk/lego50.asp?doc_id=1332&l_id=25
(ser offisielt ut)
Det letes fortsatt etter Stavanger-folk (evt. noen som er villige til å reise, ved å få dekt reisekostander… men det må vurderes for hver enkel person og er trolig avhengig av beløpet)

Jeg har som sagt pr IRC mulighet 11-12. Men det blir jo dyrt å sende meg fra Tromsø til Stavanger. Så jeg ser det jo som lite sansynlig, selv om det hadde vært sabla morro.

Bilder fra lørdag 4.10. (til kl.15:45), det blir også et innslag på TV2-nyhetene kl.18:30:

Jeg har også noen bilder, fra Stavanger, men de må vente til mandag ettersom jeg ikke hadde vett til å ta med meg kabelen til kameraet.

Jeg legger til innslag fra TV2.
Det gikk unna bortimot 100 stykker den første halvtimen vi hadde åpent (og mista kontroll), så vi så oss nødt til å bytte system og slippe inn folk i puljer. Rundt klokka ett-halv to så var det én times ventetid på å få komme inn! Shocked
Og dæven, som jeg er sliten!

Gjerne fler bilder.

Bilder fra den siste dagen (12.10.):

Flotte bilder!
Ser ut til at det var mye gule klosser der Smile
Vet ikke helt om jeg ville sluppet til barn for å designe en by etter å ha sett dette. Ikke det at politikerne i min by er så forferdelig mye bedre…
Barnas Drømmeby hadde iallefall mange interessante former Smile

Nå var det heller ikke bare barn som bygde da. Mange av tårnene (alle?) var bygget av voksne.
Legg spesielt merke til tårnet lengst bak. Det var to fedre som bygde dette, bevist på høyden, som strakk seg en god bit forbi taket og nesten helt opp til takvinduene som satt en snau meter lengre opp.
Forresten, her er bilder fra:

  • Borlänge

  • Uppsala

  • Aarhus

  • (legger til mer etter hvert som det dukker opp)Sist endret av Freddie den 2008-11-17 00:01:56, endret 1 gang

    Til Toppen
    Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
    LuzaBle Medlem: 28 Des 2007Innlegg: 64: Items
    InnleggSkrevet: 2008-10-18 20:24:31    Tittel: Svar med Sitat

    Mye spennende - både fra store og små byggere.

    Kan ikke skjønne annet en at folk som jobber med design og arkitektur ville sett på mye av dette som svært interesannt input - både hvordan voksen og barn tenker iforhold til former. Jeg blir iallefall litt inspirert…skal se om jeg får implementert noe av dette inn i soverommet som akkurat nå blir pusset opp Wink

Mye spennende - både fra store og små byggere.
Kan ikke skjønne annet en at folk som jobber med design og arkitektur ville sett på mye av dette som svært interesannt input - både hvordan voksen og barn tenker iforhold til former. Jeg blir iallefall litt inspirert…skal se om jeg får implementert noe av dette inn i soverommet som akkurat nå blir pusset opp Wink

Hei!
Jeg har vært innom for å snikkikke på de flotte bildene dere har lagt ut, og har allerede begynt å krysse fingrene for at vi får dette eventet igjen neste år. Det var hjerteskjærende å måtte knuse alle husene på mandagen… Tusen takk for hjelpen dere bidro med!
Hilsen Sigrun