Bare lurer

På om det finnes noen konkurranser hvor modular serien bygges om som rene moccer? Altså, gjerne noe helt ugjenkjennelig hvor det likevel ikke er lov å bruke andre brikker enn hva som følger med på det enkelte sett. Hadde vært gøy :slight_smile:

Om det ikke finnes en konkurranse fra før så kan du vel med dette sparke igang en her på forumet? :slight_smile:

Jeg liker MOD’s og synes det av og til er morsomt å være begrenset til et visst utvalg av deler slik som i ett sett.
Har jo selv gjort dette med flere sett, men ikke begrenset totalt, men forsøkt å ha ett minimum av andre deler som mulig. For eksempel laget jeg tog av 70816-1: Benny’s Spaceship, Spaceship, SPACESHIP!
flickr.com/photos/f0nix/set … 7301085667
Det eneste ekstra i denne er PF mottaker og PF togmotor og 4 par toghjul med akslinger. Ingen boggieplate eller technic brikker ekstra. Poenget mitt var å bygge noe som var i stilen med originalen men som ett tog og bruke så få ekstra deler som overhode mulig.

Man kan jo også bygge noe HELT annet av delene, noe som ikke engang ligner på originalen.

Jeg sier bare kjør på konkurranse!
Vet ikke om jeg selv vil delta siden jeg er fullt opptatt med ett større prosjekt, men det kommer jo litt ann på hva som er utgangspunktet.
Hvordan skal man lage en slik konkurranse? Skal alle ta utgangspunkt i det samme settet? Det er jo ikke sikkert alle har akkurat det settet…
Skal man kanskje ta utgangspunkt i ett sett fra en serie, for eksempel kun fra Star Wars serien?
Eller begrense til kun sett med ett minimum (eller maksimum) antall deler?
Eller helt fritt, så lenge det er ett komplett LEGO sett og ikke noe mer?

Er jo også omtrent umulig å sjekke om noen har brukt noen ekstra deler eller ikke (selv om det er mange dyktige her på forumet som kjapt ser om det er noen uoriginale deler med i ett sett).
Her må man kanskje kun lite på at folk ikke jukser.
Jo færre deler det er i settet jo lettere vil det være å spotte uoriginale deler.

Mange har jo city set :wink:
Matija har vel bilde av våres MOD vi lagde på båten? :laughing: :laughing:

Det nye Creator-settet Corner Deli skriker etter å bli ombygd til modular, men der trenger man vel 4-5 sett før det blir noe greie på det. Ellers har jwg veldig lyst til å bygge modluar av det største tempelet til Ninjago :slight_smile:

FONIX: Jepp, sparket i gang en her: http://brikkelauget.no/diskusjon/viewtopic.php?f=1&t=4814