Babylon 5 - microscale

En times bygg fra “restehaugen”

mocpages.com/moc.php/421907

Nice. Ser med en gang hva det er. Digger Babylon5, har en drøm om å lage den selv i litt større format. Mye fint i Babylon5 universet som kan bygges :slight_smile:

Er allerede i gang :wink:

Nice :slight_smile:

Tenkte en gang på å lage en Omega destroyer med Powerfunctions for rotasjon, meeen, konkluderte med at skalaen ble for stor for det jeg tenkte…

Kanskje man skulle tenke litt mer på den…

Inspiration

Bare å glemme å lage i minifigurskala:) litt lett omregning hvis man regner en Omega Class ca 1700meter/0,4 (hvis minifigskala er 1:40) 42.5meter :slight_smile: blir mye klosser.
Og Babylon5 ca 8000meter/0.4 er 200meter!..
Men en versjon med roterende seksjon hadde vært kult å se både Omegaen og Babylon-stasjonen.
En ide kan jo være å lage kommandobroen med roterende bilde av stjernene i bakgrunnen :slight_smile:

Begge deler går fint med roterende seksjoner, men det er det som er utfordringen på begge. På selve stasjonen er det også en utfordring å få til seksjonene jevnt runde, detaljerte, og så lite gjennomsyn som mulig - og samtidig holde vekten nede. Har sjekket ut Taj Mahal, der fungerer bygget veldig bra, men vekten blir for mye. Den skal jo rotere!

Her er en som holder på med Omega. Jeg tipset han om at han kan lage støtte under front- og akterseksjonen, og bruke technic dreieskive med tannhjul til å binde sammen den roterende seksjonen i midten. Da kan den også motoriseres.

Meget pen B5! Dette var inspirerende! :slight_smile:

Takk for det. Men som sagt, hadde jeg ikke alle deler i de rette fargene. Er i gang med å tømme Bricklink for Light Bley… :mrgreen:

Bra model av Babylon 5.

Jeg fulgte den da serien gikk på TV.

Takk for det. Det går fremdeles årlige maraton her i huset :mrgreen: