Avisartikler med Brikkelaugets medlemmer.

Vet ikke om det ble laget noen samle-tråd med dette før. Klarte ikke å finne noe annet enn en diskusjon om det for en stund tilbake.
Her skal kun linker til avisenes hjemmsider legges inn med litt beskrivelse hvem som er med der.
Det er jo ikke lov å scanne inn avisartikler å legge ut på nett uten tillatelse fra avisen.

Vi hadde jo en Hobbyutstilling her i Tromsø. Vi klarte ikke å få avisene interessert i å skrive artikkel FØR utstillingen, men vi klarte nå å få dem på banen under selve utstillingen. Noe som var litt synd da besøkstallet kunne vært mye høyere om vi hadde fått noen innlegg før utstillinga startet…

But, anyway: her er noe fra avisa Tromsø:
itromso.no/nyheter/bilder/article295792.ece

Skal maile avisa og spørre om tillatelse til å legge ut en kopi av artikkelen i papirutgaven på nett. Var en tosiders artikkel om utstillinga i avisa Nordlys. Og en hel side i avisa Tromsø.

Det som går igjen i begge avvisene var at Brikkelauget standen var den mest populære å besøke for alle. Noe som jo er hyggelig å høre. Selv syns jeg vi hadde den peneste standen også, da vi hadde kledd hele fronten med hvit duk som skjulte alt som stod under, og en grønn på toppen. Vi hadde også mer ting som skjedde forskjellige steder og mer info tilgjengelig for folk som ønsket å vite mer: Brickjournal, infoplakat på de store MOC’ene og at vi selv var aktive og gikk ut blant folk og pratet med dem.

Har nå fått tillatelse fra avisene til å legge ut artiklene.
Kravet var at man ser hvilken avis det er fra, og siden jeg har scannet hele siden så står jo dette øverst.

(klikk på bildene for å se stor utgave)

Avisa Nordlys 28.09.2009 side 8 og 9


Avisa Tromsø 28.09.2009 side 17

Noen som har en scan av Dagens Næringsliv fra 10.10.09? Stor artikkel om LEGO-fenomenet blant voksne…

Noen har scans, men så var det å få lov til å legge det ut. Det kan ta ett par dager å få innhentet tillatelsen. Jeg har lest artikkelen og den var veldig bra. Mye fokus på AFOL’s rolle i suksessen til LEGO.

Vi har også en annen tråd med medlemmer på TV

Dette er en ett år gammel artikkel, men interessant likevel:

Avis: Aftenposten
Dato: 08.10.2010
Medlem: Freddie
Link: aftenposten.no/kul_und/article3846403.ece

Føyer til en artikkel til hvor undertegnede har blitt intervjuet: Vårt Land 21. Oktober 2011.

… og her en artikkel om hva jeg sysler med på jobben: http://www.hioa.no/Aktuelle-saker/LEGO-kan-oeke-motivasjonen-i-skolen/(language)/nor-NO. I papirutgaven (HiOAmag) av artikkelen er det også et par bilder.

Matija er i Dagens Næringsliv i dag. :slight_smile:

Artikkelen i papirutgaven er forøvrig vesentlig bedre en nettversjonen.

Kan man ikke se billeder af den færdige model…?

Jo, det er et bilde av den ferdige modellen på Aibel-standen i papirutgaven. Ellers så legger vel Matija kanskje ut noe selv i galleriet etterhvert. (?)

Hva er den gule greia som omringer Matija?

Det er oljeplattformen, bygget i Lego. -Årsak til hele artikkelen :wink:

Hjelpes…

…sånn bortsett fra at det ikke er en oljeplattform :confused: Men som Thomas påpekte så er papirutgaven (som var utgangspunktet for den dårligere nettversjonen) mye mer korrekt. Kommer nok flere bilder og sånt i Galleri-forumet.

Fantastisk prosjekt, rett opp min arbeidsgate, må kanskje ta en tur bortom i dag og kikke på den :slight_smile:

Fantastisk prosjekt som alltid Matija, godt å se at du får ‘flere hundre tusen kroner’ for jobben :slight_smile:

Gleder meg til å se flere bilder.

Veldig fin modell, men lurer på hva slags plattform det egentlig er?

Det er vel en VINDplatform hvis jeg har forstått dette riktig. Heter vel DolWin eller noe sånt.

Som sådan er jeg jo imot den, siden jeg jobber med oljeplatformer, og lego er laget av olje…
Uansett er modellen imponerende.

Utrolig kult, må jo ha vært en enorm jobb å få den fraktet ned dit.
Artig at flere firma bruker Lego i markedsføring, blir nesten som http://www.orangecountychoppers.com/

I tilfelle dere ikke fikk det med dere…
[attachment=0]IMG_1314_640.jpg[/attachment]
Fin font i overskriften. :slight_smile: