Artikkel om Brickpicker i siste Blocks

Det står en liten bra artikkel i siste Blocks om brickpicker.com. Personlig at jeg ikke fått med meg denne tjenesten (antar man vet om den).

Fikk registrert meg og fant ut at de hadde en fin import funksjon fra brickset…fikk meg en liten overraskelse etterpå kan man si :slight_smile:

Æ skjønt ingenting æ.

Spørs om jeg er ekstra treig i søndagsgodværet. Hvordan gjorde du det, og hva skjer? Får du en verdi på samlingen eller no slikt?

Hjalp med en Cola!
Da fikk jeg importert, og skjønte litt mer av siden :smiley: Morsom side.

Bra, var det gøy/skummelt ja?

Nå har jeg ikke sjekket Brickpicker så veldig nære, men har skjønt at man kan sjekke verdi på sett der. Men det finnes vel en hel masse forskjellige steder? Bricklink / Brickset og en god del andre sider. Hva skiller Brickpicker seg fra disse og hva er det dere eventuelt syns er bra med det dere har sett på Brickpicker?

Jeg for min del har for lenge siden startet å bruke Brickset.com for å registrere alle sett jeg har. Desverre har jeg vært litt sløv i det siste og ikke lagt inn absolutt alt. Men der kan man iallefall legge inn antall sett, pris på hver enkelt sett man har kjøpt, også om man har duplikater av samme sett som er kjøpt til forskjellige priser. Man kan også få opp standardpriser som er i Euro som de henter fra shop.lego.com. Men da tas det jo ikke hensyn til eventuelle rabatter og spesielle tilbud. Eneste jeg savner på Brickset.com er å kunne legge inn løsdeler eller bulk-kjøp.

Noen flere her som har forsøkt å bruke Brickset.com for å legge inn sette man har og prisen på dem?
Det er faktisk litt skummelt å bruke den siden også med tanke på at man faktisk ser hvor mye penger man har brukt på samlingen. Men jeg har brukt denne siden i forbindelse med forsikringen. Jeg snakket med IF-forsikring angående hvordan man kunne dokumentere hva man virkelig hadde og de var enige med at det er veldig vanskelig i slike tilfeller, men de tok en kikk på brickset.com og var positivt overrasket over hvor detaljert alt var der. Og de sa at det var det nærmeste man kunne komme en slags dokumentasjon. Det er ikke slik at man MÅ ha kvitteringene for alle LEGO kjøp opp igjennom årene for å kunne dokumentere ovenfor en forsikring.