Arrangementer i 2010

LEGO vil gjerne vite om det blir noen AFOL-arrangementer i 2010, for å evt. kunne være med og sånn… har vi noen planer so far?

Det enkleste for oss er at de arrangerer Lego World i Norge, så kan vi komme dit :smiley:

Hvis ikke, så bør vi vel få til et eller annet… Gjerne i forbindelse med et annet større arrangement, hva nå enn det skulle være.

Hvis vi fremdeles skal ha adgang til LUGBULK, bør vi i det minste ha to arrangementer til neste år. Sånn i fleng kan jeg foreslå Oslo og Trondheim som mulige lokasjoner for slikt, men uansett hvor det skal holdes krever det jo også at folk kan delta og bidra.

Kanskje vi bør se over hva som er planlagt i byene til neste år, og se om vi kan koble opp noen AFOL-arrangementer til det?

Det burde være mulig å finne et arrangement å knytte det til i Trondheim…selv om jeg etter litt søking nå ikke fant noe som pekte seg ut…foruten
Uansett, sign me up for gjennomføring av noe slikt i Trondheim.

Hva slags erfaringer har “vi” egentlig fra helt egne arrangement/utstillinger, uten tilknytning til noe annet?

Ett spørsmål er jo også hvor stort må det være for at det skal telle som ett “arrangement”?

Jeg planlegger å ha en U.L.V. kveld her i Tromsø en gang i løpet av høsten, om jeg rekker…
Blir sikkert ett lignende til neste år. Har hatt to slike tidligere med varierende suksess om man ser på antall deltakere. Første gang kun for nære venner, andre gange for kolegaer og bekjente av disse med unger. Det er jo ikke mulig å ha ett slikt arrangement åpent for alle. Jeg har jo ikke så mye brikker tilgjengelig…

Kunne jo vært morro å arrangere en liten utstilling her i Tromsø også. Men det må jo bli på høsten 2010.

Vi har vel ingen erfaring med helt egne arrangementer, men den lego-utstillingen som har gått lengst her i landet, er vel den i Tjølling. Derfra har vi veldig gode erfaringer hva gjelder publikumsinteresse og deltagelse i byggekonkurransene. Men den er da også godt annonsert i lokale medier, og en del av en allerede etablert høstmesse, selv om denne høstmessen lenge ble arrangert uten lego-utstilling. Vet ikke om de har noen oversikt over antall besøkende med og uten legoutstilling i det ene lokalet. Det har i alle fall vært stor interesse og stinn brakke mye av åpningstida på de utstillingene i lego-lokalet. Med god annonsering så skulle det ikke være umulig å få til noe tilsvarende arrangert av Brikkelauget, men det kan nok være en fordel om vi fikk være en del av et annet allerede etablert arrangement til å begynne med.

Dette har altså ikke noe med LUGBULK å gjøre, så hvis vi ikke har egne arrangementer er det ikke så farlig. Tjølling er muligens et godt eksempel på noe vi kunne meldt til LEGO. Men… problemet med denne messa er at det som regel er vanskelig å finne detaljer mer enn noen få uker før den tar sted (det er sikkert en av de grunnene for at så få av oss blir med). Og LEGO må vite datoene for 2010 innen 5 dager :confused:

Forventer de at vi nå allerede vet datoene for en utstilling vi skal ha om et år? Det er veldig merkelig…

I Trondheim er det kun et arrangement jeg kommer på og det er olavsfestdagene som holdes normalt vis i slutten av juli.

CastleLord.

Det er absolutt ikke merkelig. Mange AFOL-arrangementer er planlagt i god tid, og det samme gjelder angasjement for folk fra et stort firma (som LEGO er). Så, hvis de skal kunne delta må de nok vite det ganske mye på forhånd.
Det at akkurat vår gruppe er så liten og ikke har egne arrangementer er en annen sak :slight_smile: Da er det bare å si at vi ikke har noe konkret ennå.

Hei! Vi kan absolutt arrangere en egen utstilling! Jeg tror det er viktig at vi har arrangementer som vi eier selv, ikke minst med henblikk på det å skaffe midler til Brikkelauget. Det kan være greit å ha litt penger i kassa til å bruke rundt arrangementer/turer/misjonering. Det skullel være mulig å sette noen datoer, også! Tar gjerne en utstilling i Asker! :smiley:

Tjølling er alltid* første helg i November. Lego (dvs Jan Beyer) vet om den og støtter den.

*De siste tre-fire år og i framtida. Dvs Tjølling er sjølsagt hele pret, men Legoutstillinga kun første helg i November.

OK, det er andre arrangører, men dem kjem og henter Legoene.

Husk det til neste gang: Første helg i November.

Kunngjort 2. Oktober.

LUGbulk er utsatt pga jul, så dem skal ikke mase sånn.

Husk: Lego og jul er ikke kompatibel.

FØRSTE HElG I NOVEMBER.

Kult, veldig kult! Søkte kjapt, men kunne ikke finne en tråd på dette. Kan du ikke mekke en og skrive litt om hvordan du i praksis gjennomførte dette, absolutt noe å tenke på å gjøre for bekjente:D

Jeg setter pris på å ha en utstilling i nærheten av/eller på Lillehammer, siden det ligger mellom (nesten :wink: ) alle parter (Og at jeg har lett tilgang) ! :slight_smile: Jeg har forbedret meg siden sist! :wink:

Hva med en 5-årsjubileumsutstilling i oktober? :wink:

Godt forslag! Da tar vi jubileumsutstiling i oktober! Kan ordne lokaler i Asker, men er det andre som har bedre forslag tas de i mot med takk! :smiley:

Hold meg oppdatert!

Markus.

Bedre forslag: Lillehammer! :wink: :laughing: