Arrangementer 2012

Nå er det visst tid igjen for å melde inn til LEGO om vi skal arrangere noen events i 2012 der vi ønsker tilstedeværelse/støtte fra LEGO community. Men vi har vel stort sett bare for vane å henge oss på andres arrangementer? Hva med denne saken i Trondheim, blir det noe av det? Ønsker vi å søke om støtte der? Fristen for å melde inn arrangementer er 15. november.

Lego Norge har 50 års jubileum i 2012 og planlegger noe høsten 2012 og har muntlig nevnt at de ønsker at vi bidrar (har lovet at vi får snarlig beskjed på dette når dette ble nevt på TM). Dette blir kanskje noe å avklare med dem og kanskje hvis det skal bygges noe i den forbindelse. Videre er det ønske om utstilling på Akershus slott sommeren 2012 (turistsesongen) ang prosjekt Akershus og noe som kanskje bør meldes inn.

Nå er det snakk om events vi ønsker å arrangere da, så Lego Norges 50års jubileum er ikke vårt bord i så måte, og at vi skal ha Akershus festning utstilt i kanskje flere måneder på Akershus slott er jo heller ikke en event, det blir jo tilsvarende som å ha ting utstilt i butikkvinduer. For Akershus er vi heller interessert i klossestøtte, men det hører til en annen diskusjon.

Ok :slight_smile: Grei utdyping.

Skal se om jeg klarer å få mer klarhet i eventet som skal skje her i Tromsø. Tenkte at vi fra Brikkelauget (iallefall jeg) kunne delta litt mer aktivt i selve arrangementskomiteen der. Så kanskje vi får litt dreis på selve arrangementet i år, iallefall mer reklame i år en i 2009.
Dette blir ett arrangement som tidligere ble arrangert av TPMK (Tromsø Plast Modell Klubb) og vi deltok med stor suksess for første gang i 2009. Men jeg for min del savnet litt blest om dette i aviser og andre steder på forkant. Tro om LEGO ville vært med på å gi litt støtte til slikt?

Saken i Trondheim ligger på pause i hodet mitt, men våknet til liv igjen nå. Hva kan man søke om støtte til? Reise/overnatting til utstillere? Giveaways til utstillere? Premiering til konkurranser? Andre ting LEGO kan ønske å stille med?

Nei, det sier de ingenting om (og jeg har jo heller ingen tidligere erfaring med slikt), men jeg kan sikkert forhøre meg. Jeg har fått et skjema å fylle ut, og et av feltene der er så åpent som “What do you think the event needs as support from the LEGO Group?”
Så her er det vel bare å komme med forslag? :stuck_out_tongue:

Daws, I piger og drenge!

Man kan alltids be om støtte i form av klosser til et barnas byggebord (hhv -gulv). Lego har et eget programm for slikt.
Lego Norge har tidligere sponset premier til barnas byggekonkurranse, hvor barna bygde heime og tok med til utstillingene.
Pluss at det skaper litt mere engasjement enn bare å sjå på noko som andre har bygd. Man må da lage info og reklame i forveien.
Æ trur også at Lego (Norge) kunne gi bannere og annet reklamemateriell til å pynte opp utstillignslokalet.

Hilsen
Michael