Arkitekt - B - World Trade Center (WTC), New York

Min første konkurranse og mitt bidrag i kategori B, “bygninger”.

OPPDATERT 16.10.16: Bygget nytt bidrag i større skala og med mer riktig fargekombinasjon. Det er altså det første bildet/største skala som er mitt bidrag til konkurransen.
Jeg har bare valgt å beholde den første MOCen for å vise forbedringene til det nye faktiske bidraget.

Verdens handelssenter i New York (engelsk: World Trade Center in New York, ofte forkortet «WTC») var et anlegg bestående av 7 bygninger i Financial District i New York. Den dominerende bygningsstrukturen besto av to identiske skyskrapere, populært kalt «tvillingtårnene» (Twin Towers), som ble rammet av et terrorangrep 11. september 2001. Tårnene raste sammen etter at to kaprede passasjerfly krasjet inn i bygningene.

WTC nordre tårn (WTC I) var verdens høyeste skyskraper med 417 m da det åpnet i 1972. På toppen sto en antenne som økte totalhøyden til 521 meter. Søndre tårn (WTC II) var 415 m, og sto ferdig i 1973. Tvillingtårnene raget 110 etasjer over asfalten på nedre Manhattan og hvert av dem inneholdt 350 000 kvadratmeter kontorplass for en rekke handels- og finansinstitusjoner. Omtrent 50 000 personer arbeidet til daglig i tårnene. Bygningen var så stor at den hadde sitt eget postnummer (10048).

WTC ble tegnet av den amerikanske arkitekten Minoru Yamasaki sammen med Antonio Brittiochi.
Kilde; no.wikipedia.org/wiki/Verdens_h … i_New_York
Bilde; rememberingseptember11.com/images/towers.jpg

Det enkle er ofte det beste. Stilig gjennomført!

Samme løsning som christian Nadaud :slight_smile:
Fin løsning :smiley:

https://m.facebook.com/photo.php?fbid=10211074752094552&id=1528368841&set=a.1579605899904.83570.1528368841&source=11

Ser der ja, ikke lett å finne opp kruttet på nytt og lite valgmuligheter mtp bygningenes konstruksjon. Tenker dog å bygge i litt større skala og har tidligere i dag bestilt deler. Vil også endre til LBG siden det er mer riktig ifht originalen(e).

Jeg kan trekke mitt bidrag om man mener det er for likt.

Nei umulig å finne på egene løsninger når så mange bygger :laughing: flere ting jeg har bygget og i etterkant sett noen har gjort noe lignende løsninger :laughing:
Jeg har en i større skala på min facebook profil :slight_smile:
Bygget den til “memory” ifjor :slight_smile:

https://m.facebook.com/photo.php?fbid=10153682330736386&id=573271385&set=a.483209896385.261505.573271385&source=56&ref=bookmarks

Hva skuer mine lyseblå!? Et halvferdig hotell og… :stuck_out_tongue:

Ja den som er i konkuransen :slight_smile:

Veldig bra! Kult med din første konkurranse :slight_smile:

Smart løsning med grillbrikkene, enkelt og greit - man ser med én gang hva det er!

Veldig bra design :slight_smile:

Fin modell!

Nytt og forbedret bidrag til konkurransen kan sees her!