Arkitekt - B - Bosco Verticale, Milano

Har forsøkt meg på en av bygningene til arkitekten Stefano Boeri; “Vertical Forest” eller “Bosco Verticale”. Så disse med egne øyne i Milano, Italia og ble utrolig fascinert.
Dette er boligblokker med hundrevis av trær plassert på verandaene og byggene er ment å være såkalt bærekraftige og skal bringe noe tilbake til miljøet. Les mer her: http://www.stefanoboeriarchitetti.net/en/portfolios/bosco-verticale/

Fant forøvrig ut at det holdt å lage én av to bygninger i denne skalaen (ellers hadde jeg gått tom for headlight bricks). I tillegg bestemte jeg meg for å overdrive vegetasjonen på verandaene noe, siden det tross alt er dette som framhever særpreget til bygget. På taket er det en stor kladd med solcellepaneler og en kran som skal hjelpe til med å heise trær og andre ting til verandaene. Alle bildene jeg tok av modellen min i kveld finner du her: https://flic.kr/s/aHskDJ1pMP

Stilig bygg i virkeligheten og fin MOC som får frem originalen! Gøy med overdrivelse :wink:

Original bygning og godt gjennomført modell!
Jeg er veldig imponert over bidragene i byggekonkurransen så langt…

Veldig interessant bygg, og god rekonstruksjon :slight_smile:

Fin modell - var så heldig at jeg fikk sett den live i Skærbæk hvor den tok seg veldig bra ut. Bra jobba!

Jeg også registrerte en modell av disse byggene i Skærbæk, men de var noe større enn Architecture-skala og var noen andre sine! :wink:
Viser bare frem min live hvis jeg får premie, ellers blir den knøvlet. Just sayin’… :smiling_imp:

What, seriøst? Hahahahaha, jeg var sikker på at det var din jeg :stuck_out_tongue:

Okey, bildene av din modell så myyyyye bedre ut en modellene i Skærbæk :smiley:

Det var det jeg ville høre!! Her er for øvrig den i Skærbæk:

Jeg synes ærlig talt din er bedre skybert. Bruken av mange forskjellige elementer til trær/busker gjorde Skærbæk modellen rotete. Det er nå min mening…

Hah! Skybert, din versjon er mye bedre synes jeg. Kanskje den kan tas med på Build the Change? :slight_smile:

Og bruk av dark bley er bedre enn svart. :nerd:

Thx! Kan godt ta den med til utstillingen ja. :slight_smile: