Arkitekt A - Nyksund Skyline

Morsomt å bygge i et format man overhodet ikke er vant med. Jeg var aldri i tvil om hva jeg skulle bygge til denne konkurransen. Selv om det ikke er en by, og selv om det ikke følger de offisielle settene helt så mener jeg den er helt innafor. Jeg er ganske stor lokalpatriot, så det er hentet fra mitt nærområde. Over lang tid så har den største turistattraksjonen i kommunen min, og for så vidt Vesterålen som helhet vært det en gang fraflyttede fiskeværet Nyksund, som nå har fått nytt liv med restauranter, kafeer, overnattingssteder, gallerier, museum, lydstudio og brukthandel, blant annet. Og et titalls fastboende. Det mest karakteristiske med bebyggelsen er kaiene i to nivåer, for lav-og høyvann. Og de klassiske bryggene som man ellers i hovedsak finner i byer.

[attachment=1]Nyksund bilde.jpg[/attachment]

Jeg fant det mest naturlig å ikke splitte noe opp, men bygge det så nært opp til virkeligheten som mulig, selv om det ikke er det som vanligvis gjøres i skyline-serien. Her er resultatet:

[attachment=0]Nyksund Skyline (1280x720).jpg[/attachment]

Stilig :smiley:

Kul idé. Morsomt å se hvor mye forskjellig man kan bygge med LEGO. :slight_smile:
(Denne kunne vel også stilt i konkurranse B, da det nesten er mer ett byggverk enn en samling landemerker)

Ser den, men da kunne jeg ikke stilt med den andre modellen jeg holder på med :smiley:

Søt modell - bra jobba! :slight_smile: