Årets juleutstilling i Norges eldste fotoforretning i Molde

For sjette år på rad har jeg bygget juleutstilling av Lego på Moldetorget i Molde sentrum. For tredje år på rad står utstillingen i vinduet hos A. E. Birkeland, Norges eldste fotobutikk.

I år bygde jeg et juletorg, med en kirke. Et par elemeneter er hentet fra legosett, men resten har jeg bygget selv. Lysbrikkene er Lightmybricks. Fungerer utmerket med USB til en mobillader. Lokomotivet og noen av godsvognene er bygget av meg, mens noe av toget er fra et sett.

Jeg har også gjemt en haug med nerdereferanser fra film, tv, tegneserier og annet i bildene.

Kom gjerne med tilbakemeldinger.



















Forhåpentligvis kan dere også se på Facebook. Jeg har lagt den ut offentlig. https://www.facebook.com/hognebp/videos/10155646940876343/?permPage=1

Dere kan se enda flere bilder, høyoppløselig, i galleriet mitt på flickr → https://www.flickr.com/gp/elfworld/8Z5p76

Flott MOC, likte spesielt godt kirken
Skal toget kjøre rundt hele tiden?

Fin utstilling. Har sans for at du legger ut referanser, det tror jeg unger liker godt :smiley:

Tusen takk!

Det skal kjøre hver halvtime. Starter litt over hel og går til litt over halv, mellom kl. 09 - 23. Vi fant ut at det var best for to år siden, for vi brant noen motorer det året…

Takk. Og det har du helt rett i. Når jeg går forbi står ungene og roper ut figurene de kjenner igjen. Artig!

Takk for bilder.
Like gøy å se hvert år, når man ikke selv kan ta turen til Molde.
fant mange referanser der ja. Første ut var Sheldon som stod å lurte på ett hjørne av en bod :slight_smile:

Bare hyggelig å dele, og få tilbakemeldinger.

Sheldon er på plass, ja. Var en så siste-liten-addition :slight_smile:

Veldig flott, likte spesielt kirken :smiley: Fikk skikkelig julestemning :wink:

Flott utstilling! Er det engelen fra Dr. Who?

Og så mye snø dere har :smiley:

Doctor Who står litt lengere bort. Så jeg tolket det slik at det var Engelen fra settet. weeping angle.

Syntes det ar mye snø i Molde ja.

Tusen takk :slight_smile:

Takk! Og ja, det er en weeping angel :slight_smile: (Med en battle droid bak seg)

I fantasiens verden er det ALLTID snø i Molde :smiley:

Hvordan styres det?

Vi bruker et tidsur. Enkelt og greit. det kan styre et helt døgn, og har intervaller på en halvtime

Her var det mange artige detaljer. Kirken var kjempefin!

Tusen takk :slight_smile:

Trivelig juletorg.
Kirken likte jeg spesielt godt. :slight_smile: