Antikviteter i plast

For en stund siden satte jeg opp disse sakene for å lage en legoversjon av slike overdådige stillebenmalerier.

Still life by birgburg, on Flickr

Da jeg sorterte her forleden (ja,da man rydder og rydder, og likevel ser det ut som et bombekrater der nede - alltid) hopet seg opp med mye rart i pearl gold og dette kunne bli en passende ramme.

Gold frame by birgburg, on Flickr

Med foto blir det sånn:

Gold frame by birgburg, on Flickr

Og selv om dette kanskje ikke passer særlig godt inn med resten av interiøret her i hjemmet, har jeg tenk å finne en passende vegg og henge det opp :slight_smile:

Birgitte

Stilig :slight_smile:
Hvor er “liker-knappen” når man trenger den? :slight_smile:

Stum…! Fantastisk :smiley:

Hva skal man si…? Fantastisk! :mrgreen:

Fantastisk kul idé, og gratulerer med Brothers Brick :wink:

I know the feeling… tenker på sitt eget bombekrater

Snakk om kreativitet!.. :slight_smile:
…og profesjonell fotografering…

Takk for hyggelige kommentarer :slight_smile: !

Ja, men det er gøy når de store bloggene legger merke til det man lager, spesielt slike ting som ikke passer inn i vanlige legotema og -stiler.

Minner om diverse malerier jeg har sett av denne sorten, f.eks i Roma, Madrid og Paris
Nå i Lego versjon hjemme i stua!
Super MOC!

Nytt stilleben

Still life with lobster by Birgitte Jonsgard, on Flickr

Og en mer bisarr variant med sjømatrelaterte hodeplagg og hår.

Something fishy - still life with headgear by Birgitte Jonsgard, on Flickr

Gjennomført bra! En del ting der som jeg ikke en gang har registrert finnes i LEGO :smiley:

Takk for det!

Something fishy :smiley:

Nydelige stilleben! Likte spesielt godt det med hummeren, fargesammensetningen der tiltalte meg veldig.

Mega stilig!!! Du er en kunstner!!

Nye bilder krever nye rammer. Satset litt større denne gangen, og etter overdrevent innkjøp av deler i pearl gold flesket jeg til med denne diskre og smakfulle saken :slight_smile:

Slightly over the top… by Birgitte Jonsgard, on Flickr

Hjørne:

The scorpion throne by Birgitte Jonsgard, on Flickr

Sider:

Guardians of the flying scallop by Birgitte Jonsgard, on Flickr

Trinity of the lesser scallop by Birgitte Jonsgard, on Flickr

Stilig, elegant og utrolig artig bruk av deler

Steinar

Man slipper jo opp for superlativer etterhvert. Så aner man jo i tillegg at dette ser bedre ut i levende live enn på bilde, og det gjør det enda mer imponerende!

Utrolig bra. Ornamentene (i pearl gold!) er fantastiske!

Fantastisk! En ny verden av lego for meg :smiley: Hadde aldri kommet på dette selv.

Takk, folkens !

Eh…den ser egentlig bedre ut på bildene :slight_smile: Pearl gold ser fort litt gulbrun og dau ut, så jeg balte litt med fotograferingen for å få det til å skinne (mer enn det egentlig gjør)