Angående aldersgrense og På Kloss Hold og en aktivitet for de under 15 år lørdag kveld

For å delta på På Kloss Hold må man være 15 år (medlem i Brikkelauget).
De som er under 18 år må ha med seg en foresatt.

Deltagere kan veldig gjerne ha med barna sine, men samtidig er dette et AFOL arrangement så workshop, presentasjoner, konkurranser og AFOL-kveld er forbeholdt de som er deltagere. Altså de over 15 år.

I fjor introduserte vi PKH Junior, noe vi viderefører i år: PKH Junior - for de under 15 år
Vi legger også inn en liten aktivitet; en byggeaktivitet med noen av LM-deltagerne!

Når det gjelder AFOL-kvelden lørdag kveld, er denne forbeholdt de over 15 år. De andre måltidene kan PKH-junior deltagere være med på, samtidig som vi minner om at dette i utgangspunktet er et arrangement for AFOLs. Det er sjeldent det tar helt av, men det skal være lov å feks ta seg en øl eller tre under båtracet torsdag kveld om man vil det.

Noen har snakket litt om å lage en egen aktivitet for de under 15 på lørdag kveld, noe vi i PKH-komiteen er veldig positive til!
Men for å få til dette, er vi avhengig av at noen ønsker å ta tak i og organisere dette. Vi i komitèen skal støtte så godt vi kan, men vi har i utgangspunktet ikke mulighet til å bruke mye tid på en slik organsering. Et slik arrangement vil heller ikke kunne gjennomføres der vi har AFOLkvelden, så det må være på en egen plass.

En enkel mulighet, kan jo være å høre om hotellet har et lite møterom hvor man kan ha pizza, popcorn og filmvisning. Åsså kan jeg (eller kanskje noen andre i Trondheim?) bistå med å finne en barnevakt eller to som kan leies inn for 2-3-4 timer mens mor og far er på AFOL-kveld og svir av resten av pengene sine på auksjon!

Så om noen kunne tenkt seg å organisere noe for de under 15 på lørdag kveld, rop ut.

Jeg kan tenke meg å organisere noe for de under 15 på lørdag kveld.
(Forsåvidt også utover lørdag kveld.)

Jeg har noen meninger som ikke nødvendigvis stemmer helt overens med hva dere har tenkt, men jeg tror det skal være mulig å bli enige.

Men jeg har en utfordring med dette: Jeg aner ikke om dette vil innebære at jeg kan bli med på AFOL-middagen, og fristen der er i dag.

Takk Herman :slight_smile:

Angående AFOL-middagen, det kommer vel an på hvordan du/den som organiserer velger å organisere det. Men vi lar uansett bare påmeldingen din til middagen stå, skulle det bli så du ikke blir med stryker vi deg bare senere.

Når det gjelder noe for de under 15 lørdag kveld, er en forutsetning at de som har med barn under 15 faktisk ønsker noe slikt og engasjerer seg litt i det. I skrivende stund er det èn påmeldt til PKH-junior og ingen som har skrevet noe i denne tråden. Jeg foreslår det holdes åpent en liten uke til, før vi eventuelt bare skrinlegger det.

Jeg er en av de som har med en PKH junior deltager (9) (påmeldes snarlig). Vi er i den situasjonen at også min kone blir med oppover og da ender nok mor og sønn opp med å finne på et eller annet sammen. Organisert aktivitet avhenger vel litt av alder på de som skal være med, og siden ingen andre har meldt seg så aner vi jo ingen ting om akkurat det. Men det går sikkert an å organisere noe ad hoc også om det er flere i samme situasjon, f.eks en tur på kino? I april er blant annet Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore og Sonic the Hedgehog 2 kommet ut.

1 Like

Kan fort hende jeg og SjantenJr blir med på noe isåfall.

Hei!

Jeg og Pär har med barna (en 6-åring og en 7,5 åring) denne gangen også. Jeg har ordnet med “barnevakt i utstillingshallen” i lunsj-tiden (11-14) lørdag og søndag, slik at både jeg og Pär kan hjelpe til. Pär står ved utstillingene sine og jeg tenkte å hjelpe til med AFOL-lunsjen igjen.

Jeg syntes ungene var litt for små til å melde de på PKH junior/organiserte aktiviteter i år. Hvis andre foreldre har lyst til å samkjøre noen aktiviteter (kino, en tur ut i en park, kjøpe legoset+bygge opp eller lignende) den helgen utenfor 11-14 kan dere gjerne melde meg på facebook eller sms. Send pm for info :slight_smile:

Men vet at det nok kan bli vanskelig å få de ut av hallen, de vil ikke gå glipp av noe :see_no_evil:

Mvh Marie-Louise