Amazon

Ser at folk kjøper lego fra Amazon. Ser nå på siden at de har ganske like priser som Pixmania. Er det sånn at om man handler for under 200 kr er det frakt fritt? eller er det bare toll grensen. Hva tar dem i frakt og er det fra uk siden folk bestiller fra? Kan bekrefte også etter sett litt i forhandler katalogen at Alien c og Harry p går ut i mai. Tror jeg kom til 22 friend sett som kommer frem til sommern så blir mye jente lego nå. Den kommer også i jule kalender plus starwars og city kalendre.

Det kjekke med Amazon er at de trekker fra de 20% VAT (MVA) når de eksporterer ut av EU til Norge.
Så prisen du ser er egentlig 1/6 billigere :wink:

De skriver at de sender gratis ved kjøp på £25, men jeg opplever det som lavere. Som regel holder det med £20.
(før de trekker fra VAT)

Du kan lage en ordre og se hva det koster før du endelig bestemmer deg, og om du får med gratis frakt.
Det er flere valg på frakt, gratis (super saver) standard og ekspress. Som regel er standard krysset av, og du må selv velge
Super saver for å få gratis frakt. Du risikerer noen få dager ekstra i posten, jeg tror det egentlig er prioriteringen i pakkingen hos
Amazon dette går på. Altså at de som betaler frakten sendes først. I dag fikk jeg noe jeg bestillte 9/1, helt greit.
Det var 4432 og 2x 4427, kom på £19.05.

Dersom det ikke kommer et valg for gratis frakt, kan du slenge på noe billig, f.eks en cars2 bil til 4.99 eller noe annet.
Akkurat nå er det ikke så mange billige ting til £3+ , men det kommer sikkert.
Bedre å få noe ekstra enn å kaste bort penga på frakt i grunnen :wink:

Når du ser på regningen før du bekrefter har Amazon trukket fra VAT og du bør sjekke den at dette ikke overstiger 200 NOK
når det kommer over grensen. Da blir det straks dyrere.
Se toll.no/templates_TAD/Tolltariff … anguage=no for kursen som posten bruker når de sjekker verdien.

Lykke til :smiley: