Airbus fabrikken i LEGO (WARNING! Kan føre til avhengihet!)

Noen som kan fransk og kan forklare litt hvorfor dem har dette i LEGO?

Danskene har kommet til (med en litt usikker oversetting) at dem bruker det til å kunne optimalisere produksjonsfasilitetene.

http://videos.tf1.fr/jt-we/des-lego-pour-abriter-l-a350-5552600.html

så vare meg og dissa datoene igjen da =p
Noen har sikkert sett denne :wink: var over ett år gammel =p hehe

Men er jo imponerende forde =)

rekke hånda i været

De listet opp endel grunner til å bygge en slik modell i LEGO. Argumentene var vel at LEGO ga mulighet for å bygge en modell i minifig skala som hadde så høyt detaljnivå at de kunne bruke det i planleggingen. Ved å bruke minifig skala så kunne de også bruke minifigurer til å representere mennesker i modellen. Han ene fyren sier han er overrasket hvor høyt detalnivå de oppnår med LEGO :slight_smile: Målet var å optimalisere produksjonsfasilitene som du sier, finne best mulig plassering på ting og utnytte plassen best mulig, og de mente at de kunne spare kostnader ved å planlegge med LEGO-modellen først. Et annet argument de kommer med er at det er lett å gjøre endringer på LEGO-modellen :wink:

Er det godt nok, eller vil du jeg skal oversette videoen linje for linje? :laughing:

Forresten, veldig kult :wink:

  • Cécilie :wink:

Linje for linje =D jeg må ha det med teskje =p

neida, skal slippe det :wink: du har oppsumert bra her =)

Cecilie: What? kan du Fransk oxo!

Temmelig off topic, men etter å egentlig ikke noen gang ha brydd meg om hva denne !!!GUDINNEN!!! synger om, kunne det vært gøy å fått sjekke om det var om meg? humre

[youtube]H2_o5O5TSGs[/youtube]

Warning: Videoen kan gi konsentrasjonsproblemer!

Javisst! Jeg har faktisk gått på den franske skolen i oslo, så fransken min er strøken :wink: (Eller skulle jeg bare ha svart at det fins ikke den ting jeg ikke kan? :laughing: )

Haha, ikke sikker på om du vil at hun skal synge om deg, iom at hun synger om alle typer personer hun er lei av :wink: (sangen heter til og med “J’en ai marre” som betyr “Jeg er lei” :stuck_out_tongue:). Og utover det så synger hun om at hun har myk hud og ligger i et skumbad eller noe greier :confused: Ikke så lett å oppfatte alt folk synger om, på noe som helst språk egentlig…

Og det verste av alt er at sangen faktisk er fengende! Virkelig fengende! :smiley:

Forresten, det finnes en sang som heter “F***k you very much” … :open_mouth:

Tydeligvis kan du det meste ja! Til og med ødelegge illusjonen om at hun sang vakkert om meg:P SNØFT

-Tuller med deg :slight_smile:

Synger hun virkelig om ting hun er lei av? Kanskje best å ikke forstå Franske sanger:P :slight_smile: Myk hud? -JA MINST!

Serengangtil

INDEED! :smiley:

En god unnskyldning for å se på videoen hele tiden …

Jepp akkurat! Hehe :slight_smile:

Sorri for å ha ødelagt tråden din Eiker86. Kan spørre Matija om å flytte dette til “annet” hvis du vil?

Jeg tror dette hadde passet inn i Off-Topic - Hva skjer i veren?-tråden. Det var ikke meningen å spore helt av, Eiker86 … :slight_smile:

Dere holdt dere jo saklig å pratet om fransk da så er jo ikke så mykke off-topic =p ingen vits å bruke krefter på å flytte detta =p
Om det ikke blir for ille :wink:

Ja, veldig og… har hørt på den 3 ganger allerede :stuck_out_tongue:

Når du spør, så får du svar, vil du ikke vite, ikke spør :wink:

Ja, hele refrenget er en sekvens av “jeg er lei av […]”. Men versene er liksom bare masse kliss om myk hud og slikt, så litt kontrast til refrenget kan man si :wink:
Hørte på sangen en gang til nå, og tror jeg skjønner litt mer av greia nå. Hun synger i versene om hvordan hun ligger i badekaret og har myk hud og spruter vann på seg selv, slapper av, ler og har det så fint. Og så prater hun liksom til en rød fisk (plastfisk kanskje?) om at hun har det så bra. Og så er liksom siste linje i verset at hun skriver en liste over alt som irriterer henne, og så lister hun da opp de tingene i refrenget (f.eks folk som kjører sakte, ser svart på livet, folk som gråter, folk som er sinte, storesøstra, og så er hun lei av å være lei :stuck_out_tongue:)

Jaja… på tide å slutte å høre på den låta nå… Forbaskede fengende låt!!

Av en eller annen grunn tenker jeg bestandig på serien “Helene og gutta” når jeg hører slike franske poplåter. :slight_smile:

youtube.com/watch?v=Lq6i9t6zAHo (ferdig med oversettelse og hel greia)
Søt dame iallefall :slight_smile:
Men hun danser så kjedelig… alltid samme måte i alle videoene… (ja jeg har sett mange av henne…) :wink:

Burde nesten omdøpe denne tråden til “Airbus-fabrikken og Alizee” :laughing:

Noen med rettigheter som flytter tråden? var noen som ikke tok hintet oppi her :wink:

Eiker86: Ok, din tråd :slight_smile:

Cecilie: Jammen hvem skulle trodd at den stemmen, sangen og dansen egentlig var vanlig husmorsyt? :stuck_out_tongue:

Brygga: Helene og gutta ja… Det var lenge siden… Husker en låt fra begynnelsen av 90’tallet som het “Helene” fra den serien…

FONEX: Der var en komplett oversettelse ja! Takkaåbokka:) Og altså sånn høres det ut når Franske damer syter?! Forklarer og underbygger div. teorier om Fransk…

FONEX! -Hu der skulle live fått syta og dansa nøyaktig den samme dansen kontirnuerlig til meg lenge nok til å få satt en ny standard for Guinness utholdenhet! :slight_smile:

Trekkepusten

Men det jeg regner med at du mener, er jo alle disse videoene er live… Jeg og forventer en musikkvideo der hun ligger i boblebadet og… note to self nok nå…

:laughing: Daniel, da! :wink: