AFOLcon / Brick 2014

AFOLcon er tilbake etter ett års pause.
AFOLcon er i år flyttet fra Manchester til London.
Pga veldig stor pågang på LEGOshow er nå alt flyttet fra O2 i mai til ExCel i November =)
LEGOshow har av den grunn fått nytt navn Brick 2014.

AFOLcon arrangeres onsdag 26.november samt på kveldene frem til lørdag 29.november.
Programmet vil bli fylt med innslag fra designere og mange andre innen LEGO Company og noe eksternt.

På dagen 27.november til 30.november vil det bli lego utstilling, billettene der går visstnok raskt.

Mer informasjon vil komme på AFOLcon.com

Blir ei heidundranes uke.

Det er jo en maksimalt god nyhet, ettersom de opprinnelige datoene kræsjet med årets Eurobricks Event i Billund. Så da tipper jeg at det blir tur over sjøen på meg også. Storveis!

Samma tanke her =D Ville jo ikke gå glipp av et sånt godt event…
Heldigvis var etterspørselen i London så stor at de bare måtte flytte det =)

Påmelding er mulig allerede på afolcon sia, men du må bare taste inn 2 ekstra sifre på første påmeldingsskjemaet.

De kunne være moro om Brikkelauget og Byggepladen kom med hvert sit nationale display…

Det kunne det! Men det er fryktelig upraktisk å transportere større ting i flybagasjen - og det går utrolig nok ingen båtrute mellom Norge og England lenger. Og det er litt langt å kjøre til Esbjerg bare for å kunne ta ferge…

Tenker å ta med meg noe, men det blir ikke stort.

Enda bedre, Byggepladen kan ta med sitt display samt mye mer og komme til På kloss hold i slutten av april.
Whops, var ikke meningen å kuppe denne tråden…:stuck_out_tongue:

AFOLcon høres jo egentlig ganske spennende ut, ikke så håpløst å komme seg dit heller - med fly.

Det er ikke helt riktig. Bare nesten:
http://freight.dfdsseaways.com/dfds_ferries/north_sea_ferries/brevik_immingham_ferries/

Den glemte jeg! Korrigerer meg derfor til “ingen praktisk brukendes båtrute” - fraktferja fra Brevik tar jo fryktelig lang tid…

Hej alle
Det kunne jo også være et samarbejdende layout. Jeg planlegger at tage derover. Og vil komme med bil og have 9v skinner, vejplader og grønne plader med til landskab. Så mindre mocs (huse,biler, tog) kan vel godt gå med i bagasjen??

Ikke så fryktelig lang tid samenligna med å kjøre rundt, vi tok den over jul. 26 timer, med avgang seint på kveld og ankomst to dager seinere på tidlig mårra.

Men ganske upraktisk for kortere turer med kun en avgangsdag i uka. Kun mulig med ankomst i UK lørdag, og hjem natt til søndag/ankomst mandag morgen.

aj-ml

Planen med å få ned Akershus festning gikk i vasken. Transport blir lengre enn jeg har ferie til :frowning:
Så da blir det fly tirsdag kveld og hjem igjen mandag morgen.

Vel fremme på hotellet og klar for 5 dager med LEGO =D
Bilder vil bli lagt ut i dette flickr-albumet så dere ser hva dere går glipp av =)

IMG_0627 by Eiker86, on Flickr

SCHVÆR Fabuland by!
Er det forresten noen som har laget Fabuland eller Duplo modulhus? :slight_smile:

Kjenner ihvertfall ikke til noen som har laget Fabuland-modulhus, så sett i gang! :smiley:

Ballongbygging i London =)