9V togmotor stopper etter en stund

Jeg har et tog som kjører med en 9V togmotor i et butikkvindu i Molde. Dessverre stopper toget etter å ha kjørt en stund. Er det noen som har tips om hva jeg kan gjøre for å fikse dette?

Er det rett og slett at den går varm og ikke klarer å kjøre før den har avkjølt seg?

Eller kan det være skinnene?

Veldig irriterende. 12V-toget kjørte så lenge jeg ønsket, men problemet der var at gummihjulene ble slitt.

Enten dårlig kontakt i spor eller dårlig kontakt i hjul motor evt. ødelagt motor.
Har brukt en rensebørste for modell tog koblet til sporet for å rense hjulene på en 9 volts togmotor som gikk dårlig etter det virket den bra.
Det er også av og til dårlig kontakt i sporet.
En kan også bruke et viskelær for å rense sporet har gjort det da jeg satt opp min marklin togbane.
kadee.com/htmbord/page843.htm

:wink:

Disse motorene pleier å overopphetes etter å ha kjørt i en stund, og da blir det igrunn bare verre… kjenner ikke til noen løsning :confused:

Hvis det riktig det Matija skriver må det være dårlig kvalitet på 9 volts tog motor.
Opplevde selv da jeg kjørte mitt mx3000 sett med 2 motorer på BTC 2014
at det ene motoren ble varm.
Har hørt rykter om en kan bruke innmaten i Train Motor 9V RC Train
til å erstatte ødelagt innvending 9 volts tog motor.
eurobricks.com/forum/index.p … opic=83667
:confused:

Takk for gode råd og tips. Vi løste det med å sette på en timer som gjør at toget kjører en halvtime, også hviler det en time, før det kjører en halvtime igjen. Det fungerer glimrende så langt.