7181 Tie Interceptor

7181 Tie Interceptor

Har en plan om å samle sammen deler til dette settet, men har litt problemer med å finne cockpit glasset noe sted.
Delen har nr 2598ps1, men på bricklink finnes det ingen av denne delen.
Prøvde å søke på bare 2598, og da dukket det opp en hel haug, men i helt feil farge.
Noen som har peil på hvor jeg da kan finne denne delen?
Alt av innspill vil belønnes med en plass i himmelen…“kremt” :sunglasses:

Om du søker på [set]7181[/set] og velger View Inv på Bricklink så vil du finne alle delene :slight_smile:

Er vel denne du er på jakt etter, men prisen er ikke særlig hyggelig…

bricklink.com/search.asp?ite … colorID=13

Det kommer en ny UCS TIE-fighter i 2015.
Kanskje det er et godt alternativ?

Hjelpes :open_mouth:
Ble litt interessert og tok en titt på del listen. Det er hvis ikke bare denne som er dyr i pris,
Klistremerket (plakaten) starter på 3-400 og stiger.
Ser ut til at de sjeldene delene er dyr i innkjøp. Man kunne vel nesten fått kjøpt et nytt sett for prisen for noen delene til sammen, når nye settet kommer.

Er billigere å kjøpe et helt sett enn løse deler på det settet der. Definitivt.

Det nye settet er TIE fighter, litt ulik denne.

Jepp
TIE Interceptor er vel det skipet Dart Vader flyr i den første filmen. E. IV.
TIE fighterene er de vi ser eller fra imperiet.

Darth Vader benyttet en TIE Advanced.

TIE Interceptor ble først brukt i Return of the Jedi.

De likner. Det er en stund siden jeg så filmene, men holder på å ser igjennom igjen nå. Ser nok snart Interceptor da Return of the Jedi er neste på programmet :slight_smile:

WoW
Litt lei pris det der ja
og bak-delen koster ca 100-150kr, ellers tror jeg alt av deler ellers er greie å skaffe + at jeg har dt meste fra før.
Store klistre merket er ikke så viktig, er ikke en fanatisk samler :open_mouth:
Og en stor takk for all hjelp…
så får vi se om det blir aktuellt å kjøpe del senere

GOD JUL og Godt nytt år da folkens :sunglasses:

PS: vurderer å kjøpe en klar-blå brikke av delen og hjelpe til litt med maling
Og med blåfargen blir det vanskelig å se inn i den på instrument-panelene jeg da mangler :wink:

Falt litt vekk fra dette prosjektet da jeg har satt fore meg et litt større prosjekt…10030 Imperial Star Destroyer, et litt mere realistisk prosjekt da det ikke er så mange unike brikker der…trodde jeg.
For jeg mener, her er det jo et jækla magnet-system som tar halve budsjettet…men kanskje jeg klarer å bygge meg rundt det… :open_mouth:
Har plukket ut ca 1400 deler jeg har allerede, men blir sikkert ikke gratis til slutt dette :blush:

Vær obs på at det er noen deler på dette settet som er veldig vanskelige å få tak i (utifra det jeg har sett av diskusjoner på nett).

Husker ikke helt delene, men lurer på om det var magneter og/eller deler til motorene?

begge deler fant jeg ut nå…del nr 3961 til motoren er det bare 2 stk av til salgs på bricklink i hele verden til den nette summen av 100$ pr stk, trenger 3 stk.
Heldigvis fant jeg en her hjemme selv i dele-lageret…så får vi se hva jeg gjør med de 2 andre om jeg bruker en annen farge eller lakker 2 stk…
Også er det magnetene da…de er ikke så dyre, 0,7 euro pr stk…værre er det med festene.
De på den ene siden er billige 0,1euro, men de på den andre siden er det værre med, ca 100 pr stk hvis jeg prøver å kjøpe fra så få forhandlere som mulig…men trenger 14 stk :unamused:

Har du vurdert å kjøpe de dyre festene i en annen farge?

ja jøss…er prisen på de jeg går utifra
alt inni bruker jeg deler av alle mulige farger

Auda…bomma litt på størrelsen på motor-delene…er 8x8 disk jeg trenger…ikke 6x6 som jeg hadde