-50% på all LEGO den 31/5

…påstår BR

Very Happy Shocked jeg skal være der da butikken åpner Very Happy

Ringte en Br sjappe nå, de hadde 8 paller lego klare i kjelleren til i morra, nesten fristende å ta en tur Wink

Hvorfor brukte jeg opp resten av pengene mine I DAG!
Jaja.

Så, da er det vel etterhvert på tide at folk kommer med tilståelser om hva de har grafset til seg i dag? Wink
Personlig har jeg vært på shopping sammen med Håvard, siden Anne Jorunn var forhindret på grunn av jobb. Vi har i to omganger vært innom samtlige BR-butikker i Trondheim (6 stk).
Min fangst:
Baseplater:
4 grå 48x48
3 grønne 32x32
(blir vel til at jeg tar noen flere, vi har tross alt tømt Trondheim for dem)
Ordinære sett:
Belville: (hey, de har rosa (og en del interessante deler, og jeg kjøper dem aldri til vanlig uansett Wink ))
3 7583
Castle:
1 7009
1 7029
1 7036
1 7037
1 7041
1 7048
3 7090
City:
1 7733
1 7890
1 7992
Creator:
1 4996
2 4837
1 5584
Speed Racer:
1 8159
Impulssett:
3 5610
2 5611
2 5612
2 5613
2 5614
8 5615
1 5616
Og noen gode kommentarer plukket opp i løpet av dagen:
“hva skal du ha for et par av de der?” “øh, de skal jeg kjøpe” (Håvard hadde Legoland-t-skjorte, og stod og holdt på en tykk bunke 48x48-baseplater, så vel ut som han jobbet der)
“Nå blir kona glad, det er til henne” (Håvard til damen bak disken på BR på City Syd, hun trodde det ikke)
“Nå har vi handlet på alle BR-butikkene i Trondheim, og ikke fått ballong på noen av dem.” “Vel, har dere spurt om ballong da?” “Eh, nei” (vi fikk Very Happy)
I tillegg må det nevnes at hun som var følge for BR-figuren som vandret rundt på Trondheim Torg gliste godt da hun så oss komme gående fra andre siden av Torget med store poser med LEGO. Very Happy (Dessverre møtte vi ikke på dem da vi kom tilbake fra Byhaven med enda mer. (bilen stod under Trondheim Torg))

6 butikker? Noen ganger kan man misunne de som bor i større byer. Her i Elverum har vi bare en BR, med to hyller lego og et begredelig utvalg. Jeg hadde 6 prioriterte sett på lista idag, og de hadde ingen av dem Sad
Men noe fikk jeg nå kjøpt i alle fall, selv om utbyttet ble en del mindre enn for foregående taler.
Jeg endte opp med;
4996 Gult creator hus
7239 Brannbil
7991 Søppelbil
7092 Fangetransport
7654 Droid battle pack
7668 Rebel Scout Speeder.
Litt skuffende, men så samler jeg jo ikke på sett heller da.

Bjørn Einar wrote:
Litt skuffende, men så samler jeg jo ikke på sett heller da.
Samme her... iom. at jeg som regel ikke samler på sett var lista ganske kort: noen grunnplater, noen rebel- og stormtrooper-packs, 3 impulse-sets og en 7036 Dwarves' Mine (fantastisk sett). Samt noen få gaver (til andre). Det jeg absolutt ikke likte var at det var villedende markedsføring. De sa det var "-50% på alt LEGO", mens det faktisk var de som strategisk valgte hvilke sett det gjaldt og hvilke som skulle gjemmes på baklageret. Selv om det VAR et stort utvalg, var det hverken Mindstorms, Indiana Jones, eller større Technic-sett på hyller. Og da vi spurte om dem fikk vi et stort smil og følgende svaret: "De kommer på mandag, så det er bare å stikke innom da." Mad

Jeg visste i utgangspunktet ikke om dette tilbudet. Jeg dro på ferie i dag, og hadde to timer å drepe i Oslo sentrum, så da stakk jeg innom Oslo City. Først da så jeg annonsen angående salget i svingdøra.
Jeg var egentlig mest spent på utvalget i den nye butikken. Edwis var den desidert beste butikken i Oslo på Lego, så jeg lurte på om BR hadde tenkt å følge opp det. Skal jeg dømme etter utvalget de hadde i dag så ser det veldig lovende ut. Det minnet veldig om utvalget til Edwis! Smile
Så slo dilemmaet meg, jeg kan ikke ta med meg en drøss Lego på ferien, men jeg kan jo ikke gå glipp av dette tilbudet heller! Gode råd ble like dyre som legoen billig, og etter en rask ringerunde fikk jeg ordna et lite midlertidig depot hos noen venner i Oslo.
Jeg kunne da dra med meg noen sett iallfall:
8275
4956
4996 x 2
Kunne fint ha svidd av mange tusen kroner der i dag, men tid og ikke minst bæreevnen strakk ikke til, dessverre. Men jeg er godt fornøyd med det jeg fikk med meg.

Ikke akkurat første gangen slike salg rammes av begrenset produktutvalg (og man kan selvsagt kritisere markedsføringen). Når det er sagt synes jeg utvalget generelt var bra i dette tilfellet.
Selv var jeg på to butikker ved åpningstid (9 og 10). Lite folk, faktisk. Fangsten min ble begrenset, men likevel fornøyd:
8x 5615 Castle: The Knight (alle de hadde både på KBS og Solsiden)
6x 7090 Castle: Crossbow Attack
2x 7040 Castle: Dwarves’ Mine Defender
1x 7656 Star Wars: General Grievous™ Starfighter
Samt noen gaver jeg ikke tør nevne her Wink

Tusen takk for supert tips Matija Very Happy
Jeg har en bestillig inne fra usa på noen tusen så bestmte meg for å begrense meg til 1000kr, noe jeg bare brøyt så vidt… Wink
Er et sett jeg har hatt lyst på siden jeg fikk opp øynene for lego igjen etter noen dunkle år i skyggens dal; Godstoget 7898.
Omtrent eneste sjappa som jeg har sett det i er tidligere ewins på oslo city, så på nettet at den nye br butikken på samme sted også skulle satse på lego så da regna jeg med at sjangsene var størst der…
Som tenkt så gjort, var der inne ca et kaverter før åpning, var noen få som stod i kø da… Men de flytta seg litt rundt, hadde unger osv, så fikk stilt meg først i køen, så første mann inn i sjappa var DON… Wink
Ble litt bekymra dat jeg måtte gå ganske langt inn i butikken før det dukka opp noe lego, men når det dukka opp så dukka det opp i riklige månn Shocked
Og helt innerst på øverste hylle der stod toget og venta på meg, sinnsykt strøkent Cool!!
Hadde planlagt å ta med meg en søpple bil 7991 og en søplemann 5611, noe jeg også gjorde…Tenkte å ta med en fangetransport bil også, men det var her det sklei litt ut og det ble impulshandling…
Impulskjøp; Super sett med politibiler: 66246, byggearbeider 5610, 2 ganger veiplate 7281 og en veiplate 7280…
Det var det store mengder lego der, mulig det ikke var noe indianer jonas der men teknikk sett hadde de i hverfall de største settende ta…
Gikk blid og fornøyd og susa rundt i oslo noen timer med broderen (han kjøpte foresten 6211 imerial star destoyer til seg selv og en 4960 stor duplo dyrehage i gave), så fant jeg ut at jeg kanskje burde kjøpt noen flere tog skinner. Noe jeg ikke hadde tenkt på i brå farten…Gikk tilbake ,men da var alt tog relatert revet vekk, bortsett fra noen pakker med 7996 dobbelt kryss skinne, så tok med en av de…
Gikk innom for å sjekke sjappa på by porten men der var utvalget mye dårligere enda de sa de hadde 8 paller med lego i kjelleren klare til salget når jeg ringte på fredagen…Så ble ikke noen flere skinner men alt i alt meget godt fornøyd Very Happy

Matija wrote:
Det jeg absolutt ikke likte var at det var villedende markedsføring. De sa det var "-50% på alt LEGO", mens det faktisk var de som strategisk valgte hvilke sett det gjaldt og hvilke som skulle gjemmes på baklageret. Selv om det VAR et stort utvalg, var det hverken Mindstorms, Indiana Jones, eller større Technic-sett på hyller. Og da vi spurte om dem fikk vi et stort smil og følgende svaret: "De kommer på mandag, så det er bare å stikke innom da." Mad
Da begynner bitene å falle på plass. For meg som har nærmeste BR leker 20 mil unna, ble jeg nødt til å sende ut velvillige slektninger på shopping i Tromsø. Med peeron tilgjengelig og mobiltelefon i øret, loset jeg min søster gjennom lekebutikken. Hun hadde instruks om å se etter Indiana Jones, Togsett eller store technic sett. Da hun ikke fant disse, tenkte jeg at de allerede var solgt. Men de var altså gjemt på lageret Mad Juks og bedrag!! Hun dro uansett ikke tomhendt hjem. Plan B resulterte i følgende sett: 6212 7654 7655 7668 7732 8143 8155 Man må jo utnytte 50% avslag når det skjer en sjelden gang... Very Happy Det ble med meg som med DON - rundt tusenlappen. Siden jeg også har en bestilling fra USA på gang. Driver å kompletterer togsamlingen...

Jeg var også innom Oslo City på denne dagen, og fikk fatt i følgende:
8145
8275
4958 - NEI! Batterier var IKKE inkludert, selv om dette var spesifisert overalt
Kjøpte de to siste settene i hovedsak for å få tak i litt uvanlige farger og selvlysene deler, men mest for IR-fjernstyringen. Fioranoen er bygget opp og pryder stua i likhet med resten av de store Ferrari-bilene Very Happy
Nå sitter jeg og eksperimenterer med en fjernstyrt modell og prøver meg frem med ulike girkasser. Målet er kunne lage en fjernstyrt girkasse… Gosh!