41101 Heartlake Grand Hotel

Har nå bygget opp Heartlake Grand Hotel og må si jeg var overrasket over byggeteknikkene som var brukt her. Fikk følelsen av at dette lå mellom Creator og Creator Expert (modulhusene) og lengre bort fra de typiske Friends/City husene. Mange morsome små detaljer selvsagt slikt som er vanlig i Friends serien.

Gidder ikke legge ut noen bilder av min modell da den er helt etter originale tegningene, tilogmed med LEGO logoen “rett” vei og ellers fulgt byggeanvinsingen til punkt å prikke :slight_smile:
Dere kan finne bilder her: brickset.com/sets/41101-1/Heartlake-Grand-Hotel

Synes det er et kjempeflott sett.

Eneste minuset med Heartlake Grand Hotel sett med mine øyne er at bygget er åpent bak. Men har en plan der :wink:

Det var jo tilbud hos Extra Leker på dette settet til 699,- så da kjøpte jeg sett nr 2 der. Litt usikker på om jeg bare skal bygge nr 2 slik at den er speilvendt og bare festes bakpå originalen for å lage en “hel” bygning. Eller om jeg skal modifisere den jeg allerede har og bygge på bakdelen slik at de går sammen. Det vil da bli en mer solid konstruksjon, men mulig jeg da må bruker deler som ikke følger med i settet (ikke at det er noe mål i seg selv).

Jeg kunne for eksempel ønske å få ett litt større rom i midten med plass til scene og flygelet. Kanskje kutte ut den snurre-døra og bare ha de to sidedørene som en slags “bakdør”. Men usikker på om jeg skall fylle i noe mere mellom de to delene for å få rommene større. Kan da også få til en korridor i 2.etg mellom de 4 hotellrommene…
Men da blir modellen veldig dyp og vil oppta mye plass i en layout.

På den andre siden så er jo bygget veldig dypt allerede og tar opp mye dybde allerede siden man har en fontene og litt gate-kafe-ting som skal stå foran hotellet. Slik jeg ser det nå er hotellet allerede 32 stud dypt. Trenger jo selvsagt ikke fontene på baksiden også… om man ikke bygger de to fontenene om slik at de henger sammen og utgjør en sirkel… hm… mange alternativer her? Men uansett vil jeg prøve å begrense den modifiseringen til 16 studs i dybden.

Skal legge ut bilder når jeg en gang starter med denne modifiseringen.

Hva syns dere om originalmodellen? Og hva tror dere om mine tanker om modifikasjoner på modellen?

Jeg har ikke bygget mitt ennå.
Utrolig fine ideer her, Fonix. Nå er jo jeg fan av friends… Så alle gode løsninger der heier jeg jo på.
Synd at alle friends settene kommer som åpne hus, men ervel dukkehus ideen og jentenes lek av dissesom står bak.
Anbefaler en tur innom friends brics, en bligg med friends i fokus… Mye bra modulær ideerbla med friends som utg pkt

Takk for det tipset, Merete! Mye bra på den siden, jeg tror jeg må bruke litt tid for å bla gjennom alle kreasjonene der…

Det er ikke meningen å kuppe tråden på noe vis, men jeg fant en link der som jeg syntes var så bra at den måtte deles:
flickr.com/photos/82815892@ … 894512522/

Så tilbake til tema: Jentene mine har fått en god samling Friends etterhvert, og jeg skulle gjerne hatt en egen bydel med dem. Men modulhusene har gjort meg kravstor, så jeg er også interessert i å ‘lukke’ dem for å få dem pene fra alle kanter, ikke bare forfra. Men det er ikke første prioritet akkurat nå; jeg har et annet prosjekt som kan ta en stund å fullføre - hvis jeg noen gang får det til.

Fundere for tiden hva jeg skal bruke mitt Heart Lake hotell til.
Har noen ideer men, burde nok hatt ett til hvis man skulle lage et komplett bygg.