4002016 50 Years on Track - Metroliner MOD

Byggde opp settet [set]4002016[/set] rett etter at jeg kom hjem fra PKH2017. Og straks jeg bygde lokomotivene så skjønte jeg at ett tog er jo ikke komplett uten vognene bak. Blir liksom ikke ett “skikkelig” tog uten at det er komplett.
Har i dag startet med Metroliner settet som var enklest å lage og som jeg også synes er en av de fineste. Jeg har ikke det originale Metroliner settet [set]4558[/set] eller [set]10001[/set].

For dere som ikke vet hva dette settet er for noe så er det 50 års jubileums sett for LEGO tog. Alle togene er 4 stud brede og er ment som utstillingsobjekter. Men jeg ser nå etter måter å få dem motorisert eller iallefall at de beveger seg frem og tilbake på ett rettstrekk. Men tror jeg skal klare å få til svinger også. Iallefall for Metroliner toget. Det er mer usikkert om de andre kan klare å ta svinger. Monorailen er desverre umuligå kjøre i svinger på grunn av måten den er konstruert på. Men det er mulig den kan bygges om for å klare svinger.

Av de 6 settene som representeres her i dette jubileumssettet så er det kun Emerald Night og Monorail togene som ikke kan klare å kjøre i svinger på grunn av måten de er konstruert. Men skal likevel forsøke å lage ekstra vogner til alle de 5 andre slik som de er i originalene.

Her er bilder av Metroliner toget:

(Klikk på bildene for å få se dem i større versjon på Flickr)

Veldig stilig laget. Dette var ett av lego settene jeg ønska meg så inderlig da jeg var liten. Fikk tak i et brukt 4558 sett fra ebay for en stund tilbake. Fremstår omtrent som nytt. :sunglasses:

Det er pene greier, dette, både originalbiten og det du har lagt til. Må kanskje åpne mitt eget snart også :slight_smile:

Kanskje du kan la deg inspirere av youtu.be/96jZ6Zi2x_k

K

Enig i at hele toget ble bedre
gleder meg til fortsettelsen