37 vintage sett fra 90-årene med manualer - Uvanlig smaling

Det er ikke så ofte en kommer over en 20 år gammel Lego samling med manualer. Annonsen er lagt ut på finn, se lenken under:

finn.no/finn/torget/annonse? … e=54463865

Jeg antar de fleste av dere har sett annonsen på finn.

Denne samlingen inkluder 37 manualer og en haug med brikker. Jeg kan ikke garantere at alle brikkene er der til å bygge opp settene, men dere kommer nok langt på vei om ikke annet.

Legoen kan hentes i Oslo så lenge betalingen er ordnet på forhånd.

Hei :slight_smile:
Jeg ber deg finne annet salgsforum. Det du selger befinner seg langt utenfor Norges grenser og Brikkelauget er et norsk forum.
Lykke til med salget…

Klossmajoren

Skjønner ikke problemstillingen. Hvis du vil kjøpe noe og betale kontant ved henting i Oslo, så er ikke det et problem for meg. (Men ikke alle bor i Oslo… De utenfor syns nå det er greit å få ting postet og om legoen blir postet i Oslo eller i Skottland, bryr de seg ikke om…)

Jeg vil ikke påstå jeg er en flittig annonsør her på forumet, så du klarer helt sikkert å overse mine annonser. (Jeg har 2 aktive nå…) Du må jo ikke lese alle postene på forumet…

Jeg skriver ikke som medlem, men som leder av Brikkelauget. Du poster bare ting/annonser og bruker kun forumet for å selge ting eller linke til dine annonser av ting som befinner seg i utlandet. Du skriver i din annonse på Finn: Legoen befinner seg i Skottland, så det må postes til Norge. Porto vil være ca. 250-300 kr.
Ingenting om at det kan hentes i Oslo osv. Vi ønsker ikke å være noe man kun brukes til å linke til annonser av ting som befinner seg i utlandet (vi er et norsk forum) og ber jeg deg avslutte disse tråder hvis du ikke retter at det kan hentes eller sendes fra Norge :slight_smile:

Klossmajoren

Du skulle bare ha sendt meg en melding, jeg trodde du skrev som privat person.

Men jeg spurte før jeg begynte å legge ut slike annonser om det var greit, noe som ble bekreftet. Ikke noe problem å skrive i framtidige annonser at det Legoen kan hentes i Oslo.

Fint du retter til at det kan hentes i Norge etc :slight_smile: Vi ønsker å være et norsk forum. Det finnes mange forum og salgsteder for international handel og de kjenner vi godt…

Jeg forstår ikke at noen skulle være likegyldige i forhold til avsendersted når det kommer mva og tollbehandlingsgebyr på toppen?

Vi kan tillate at du ønsker å selge ting og skrive om det her. Årsaken til at jeg er såpass tydelig med deg i denne tråd er at jeg over tid har fulgt med på dine annonser. Noen ganger opplyser du at varen befinner seg i utlandet (Skottland) og andre ganger ikke og veldig ofte mangelfull på å opplyse en evt kjøper hvor varen sendes fra og at mva og gebyrer kommer i tillegg (FINN og Brikkelauget er norske nettsteder og det forventes at man er tydelig på hvor varen er/sendes fra når det er utenfor Norge og hvor den skal sendes/hentes fra). Skal du legge linke til annonser eller kjøpe/selge noe på vårt forum ønsker jeg at det kommer tydelig fram om varen befinner seg i Norge, kan sendes fra Norge/hentes i Norge og hvis ikke opplyse tydelig i alle annonser at varen blir sendt fra utlandet og hvilket land :slight_smile:

Jeg har nå endret min annonse her, til at Legoen kan hentes i Oslo mot forhåndsbetaling. Antar det er greit.

Flott :slight_smile: Det å gi tydelig og riktig informasjon om hvor varen sendes fra er viktig…spesielt når det er fra utlandet og alt over 350 kr inkl porto er det mva og gebyr til posten på og viktig for kjøper å vite :slight_smile: