21200 LEGO® Life of George

LEGO kommer (rykter om at den er ute i enkelte LEGO Stores) med et interaktivt spill du forhåpentligvis kan bruke mot alle smarttelefoner som støtter spill. Men foreløpig kun iPad, iPhone, iPad.

Bygg oppgaven du får på skjermen og legg den på den spesiallagde platen som medfølger og ta bildet innen tiden renner ut.
1-2 player og bygg dine egne kreasjoner.

[youtube]1DHZwSOVKBY[/youtube]

Kommer på LEGO S@H og LEGO Stores fra lørdag 1.oktober 2011

Er det brettet en fysisk ting det ikke går ann å “kopiere” eller er det et enkelt klistremerke man enkelt kunne kopiert opp?

Jeg skjønner poenget med å selge det som et sett, jeg er bare nysgjerrig på hvordan det brettet faktisk definerer ruter og farger.

Jeg tipper (uten å ha undersøkt det nærmere enn å ha kikket på den videoen) at det brettet fungerer på samme måte som software strekkodeskannere på mobiltelefonen. Altså at kamerasoftwaren ser etter det rutenettet og de fargebarene på siden. Det er iallefall teknisk mulig å gjøre det på denne måten.

Derfor burde det være mulig å kopiere den platen og printe det ut på ett helt vanlig ark. Kan tenke meg at størrelsen er viktig for at forholdet mellom rutenett og LEGO-brikkene skal bli korrekte. På videoen ser det jo ikke ut som at man må plassere de figurene helt perfekt på linje med de prikkene på brettet.

Da har jeg fått George inn i huset. Og kan fortelle det at brettet er en pappplate med trykk. Så det vil være mulig å kopiere platen for å dele den.

Det ser jo litt festlig ut, siden det er interaktivt. Dere vet fenomenet “planking”… ligge seg på rare steder og ta bilde og legge på nett. Det ser ut som om det er en tilsvarende greie med George. Bygge George og ta bilde av ham, helst på kjente steder, med kjente bygninger i bakgrunnen. Ref. facebook veggen til Lego/LegoShop

Artig.

facebook.com/LEGOGROUP?ref=ts

Hei
Testet dette i går…ganske morsomt når man er 2 :slight_smile:

Helt klart at brettet enkelt kan kopieres, men det fleste vil sikkert kjøpe det når prisen er ok :slight_smile:

Jeg har tatt inn noen få pakker i nettbutikken, prisen for Brikkelauget blir 269,-inkl frakt …

Mvh
Vegard

Endelig på den rette plattformen folkens!!!

Android versjonen har ankommet!

Google butikken

Heyhey - da skal jeg åpne eska jeg har stående:D