10424 Mini Cooper

Nylig annonsert:
[size=150]10242 Mini Cooper[/size] [BS] — (etterfølgeren til 10220 VW T1 Camper Van [BS])

Snasne detaljer, både utenpå og “under the hood”:

Fint interiør, men blir vel fort trøblete å manøvrere denne på norske veier:

Ost, baguett og vin? Nei -vann, såklart… :wink:

Pris: 799 DKK
Tilgjengelig fra: Juli / august 2014

Kilde: Bricks and Bloks

Se også offisiell lanseringsvideo fra TLG:
[youtube=wide]Bm84xWmxREE[/youtube]


OMG!!! Lego har gjort det igjen, for en fantastisk fin modell!! Blir jo våt i øynene her jo, hehe :laughing:

Aiai, bedre enn jeg forventa meg, denne skal handles inn ja!!, mulig en til min far til bursdagen hans neste år hmm :slight_smile:

Har 2 stk 74 modeller som venter på bedre dager hos min far! :slight_smile:

Rattet var litt pussig satt inn der, men det kan sikkert ordnes!

Litt for småe glass?!

Må nok kjøpe to av den, kanskje prøve å lage flagget til storbritania som tak på den ene.

steinar

En opplagt mangel på den offisielle modellen, ja.

Ellers er jeg ikke heeeeelt fornøyd med taket, i alle fall ikke overgangen mellom vinduer (særlig frontrute) og tak, jeg synes det ser mer ut som en land rover defender enn en Mini.

Men jeg skal vel ha en. Eller to. Eller…

Må se å få kjøpt VW Camperen også, før jeg må betale blodpris på bruktmarkedet…

Først å fremst er dette en fantastisk modell! Dette er jo bare ett “MÅ HA!”-sett :slight_smile:

Men enig med deg Lattermild at den overgangen på taket foran og bak ikke var helt vellykket. Hadde det vært meg ville jeg snudd taket 90 grader slik at de buene kom fremme og bak og så brukt cheese slopes på sidene. Alternativt hadd samme buen på alle kantene, men da blir hjørnene en utfordring. Kanskje LEGO burde laget en ny del her, som var en hjørnedel som passet til disse buede delene med ett fint avrundet hjørne?

Jeg har jo Campervan’en fra før og det var også en fantastisk modell og dette går bare videre i den stilen. Får håpe det kommer enda flere klassiske biler i denne stilen.
Jeg har ikke bobla, selv om jeg syns bobla in-real-life er kul (har hatt en selv) så var ikke modellen like kul.