10260. Downtown Diner

Jeg er ikke helt sikker på hva jeg syns om denne. Diner-delen er forsåvidt kul, men resten ser litt enkelt og knept ut. Dette er nok den bygningen i serien som har appelert minst sånn umiddelbart. Kul, men samtidig litt rar. Hva syns dere?

shop.lego.com/en-NO/Downtown-Diner-10260

Enig med deg. Jeg så det knøvla bildet som slapp ut i går, og viste ikke helt hva jeg skulle tro… Hadde håpet på en politistasjon, men trodde det kom en oppdatert versjon av CC… Vet ikke helt hvor denne skal passe inn, menne… Finner vell en plass :slight_smile:

Flere enn meg som tenker på å bygge settet slik?

Det så mye bedre ut, men jeg ville droppet terrassene og bygd helt ut. Det er noe som ikke helt stemmer med proporsjonene på originalsettet.

Her er en ny variant uten terrasser som kommentert:-)

Se der ja. Flott :smiley: Det blir bestilling på to da :wink:

Jeg digger det meste av fasaden, spesielt diner-vinduet og den turkise “bua” som går oppover (stopp meg hvis dette blir for byggteknisk…), men den beige fasaden er litt lite spennende.
Og synes at av det lille man ser av 2. og 3. etg fra denne vinkelen, så kan det se ut til at det er litt knepent med detaljer og innredning ja…

Men likte stilen, veldig annerledes enn de andre som har kommet ut så langt. Ser for meg at denne kan passe greit sammen med Palace Cinema, egentlig.

Jeg må si meg uenig i at den tanfargedw fasaden ser kjedelig ut. Jeg liker veldig godt hvordan de har brukt tiles og så plassert de archene over vinduene. Og hvis man ser nøye etter så ser det ut som de har brukt mye kule teknikker, for eksempel de små runde vinduene.

Jeg tror dette blir en kul modulbygning, ikke den beste (som uten tvil er Parisian Restuarant), men ikke i nærheten av den dårligste. Og den skal helt klart få en plass i byen :smiley:

Den vokser på meg, men bygningen hadde sett bedre ut om den var lengre. Jeg ser at flere på facebook klager over at den ikke står i stil med resten av bygningene, men jeg syns det er greit med en litt annerledes bygning som skiller seg ut i gaten. Det er jo sånn det er i ekte byer også.

Jeg synes den er skikkelig kul, faktisk. Det ser ut som om noen har kjøpt en gammel bygård og bygd diner-biten på den femti år senere (i en helt annen arkitektonisk stil), snarere enn at huset så sånn ut fra starten, akkurat sånn som skjer i ekte byer. Og så jeg som trodde jeg hadde sluttet å kjøpe modulhus…

Synes den er kul, men det oppstår et dilemma for min del. Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt å kjøpe Palace Cinema fordi den ikke er min kopp te. Men ser at Dineren kanskje kunne passet fint mellom PC og Detective’s Office.

Uten PC kan denne bli vanskelig å plassere i rekka.

Jeg syns den er kjempefin og gleder meg til å bygge den!

Denne synes jeg var digg. Blir definitivt å bygges, spørsmålet er bare om det blir 1 eller 2 ref post over her med utvidet bygg…

Likte denne godt. Ser at jeg MÅ bestille to stk.

Folk lurer på hva jeg skal på nyttårsaften. Jo, jeg venter på rakettene og mulighet for å bestille årets modulhus :smiley: For et par år siden kom Ghostbusters-huset også 1.1. Ble en dyr start på året.

Jeg liker den, og det går jo ikke an å si at det bryter med stilen til de andre modulhusene.
Siden det forutsetter at det er en stil der å bryte med.

Min umiddelbare tanke når jeg så denne var at jeg trenger ihvertfall 2, godt utgangspunkt for å lage:
[attachment=0]nausaflorida-miami-beach-south-beach-art-deco-buildings-AP5KX7.jpg[/attachment]

Nå har minifigurene fått nye hoder også? Skjønner hvorfor de ikke fortsetter med de enkle smilefjesene, men jeg ville likt at de fortsatte. :confused:

Heldigvis er det lego så det er jo lett å bare bytte ut hodene hvis man heller vil ha enkle smilefjes. :wink: