10233 - Horizon Express

Antar du har planer om å kjøpe to slike komplette sett?
Du bør helst bruke bare én IR mottaker og én batteriboks.
Om du har to IR-mottakere kan det bli vanskelig å få styrt motorene med samme hastighet (og retning).
Jeg kjørte de to HE settene mine med en oppladbar batteriboks og to motorer i ca 6 timer før den trengte lading. Den holdt altså en hel dag med kontinuerlig kjøring på Build The Change. Men der hadde vi også bare en helt enkel ovalbane med slake svinger (sving-rett-sving-rett osv.)

Så trenger du flere PF skjøtekabler eller en lang 9v-skjøtekabel som rekker fra fremste vogn til bakerste vogn for lyset bakerst.

Jeg valgte å sette begge motorene i samme lokomotiv, men ser at man med fordel kan ha en i bakerste lokomotiv og den andre i andre enden. Grunnen er at vognene er tunge og med begge motorene i samme lokomotiv kunne det lett slite seg fra vognene på grunn av de svake magnetene. Med en motor i begge endene tror jeg dette vil bli bedre. Jeg fikset dette med å sette en 1x2 plate mellom magnetene slik at disse ble avlåst.

hvordan blir det da med plass til batteriboksen i toget? har aldri rota med power functions delen til lego før så jeg er helt grønn på området :confused: . hvordan blir det når jeg putter kjørelys i begge ender, samt to motorer i front + ir mottaker, er det nok utganger på batteriboksen, eller stacker jeg bare kablene på hverandre slik som med vanlig lego?

Ja, det er bare å stacke kablene oppå hverandre som vanlig lego.
Det eneste er at de bare passer en vei …