10218 Pet shop

Så er bildene kommet av det nye modulærbygget PetShop 10218 =)

Ett helt utrolig flott Bygg med en fasadeblanding fra Grand Emporium og Cafe Corner.

Bildet er merket confedensielt så det skal ikke spres rundt på forumet synlig…

http://gfx.newz.cdn.zfour.dk/10/5610-250x367crop0.png

Fin deinn!
Likte veldig godt fargekombinasjonene :mrgreen:

Puddelen var en artig detalj :slight_smile:

Skulle sjekke den, men da dukket det opp “APRILSNARR!!”

Da er det bekreftet at 10218 Pet shop vil være i salg 10.mai. Om den vi være i salg alle “vanlige” steder fra 10. mai vet jeg ikke, bare at den vil bli solgt fra Lego Brand Store i København den dato (antar alle andre steder også). Det er sjeldent i nyere tid at det ikke har “lekket” ut bilde så kort tid før release, men det har tydelig skjedd her (har også forekommet tidligere). Da er det bare å vente i spenning på bilder :slight_smile:

Kult! Må ha som vanlig. Gleder meg til å se bilder!!

Fant et sted hvor det stod at prisen ville være ca. 150 $, men da vil vel denne være betydelig mindre enn de andre modulære bygningene? Jeg har desverre ingen av dem fra før, men satser på å kjøpe denne fra s@h.

http://www.flickr.com/photos/62467536@N06/

Nei, alle de andre modulære bygningene (med unntak av 10190 Market Street) har kostet 150 USD i USA. Derimot ser det ut til at antallet deler i 10218 er litt lavere enn i de foregående settene, i følge det publiserte bildet av esken har 10218 2032 deler, mot 2182 i 10211 Grand Emporium, og 2231 i 10197 Fire Brigade.

Syns denne også så veldig flott ut. Leser at den har fått litt lunken mottagelse på diverse forum, men jeg kommer garantert til å kjøpe den. Likte denne bedre enn Fire Brigade ihvertfall, som jeg synes ser litt kjedelig ut.

Den lunkne mottakelsen kan ha med at folk hadde hypet seg veldig opp, og begynte dermed å få litt høye forventninger til det. Folk forventet kanskje flere dyr, en annen fasade osv.

Ikke at jeg bryr meg - jeg synes nemlig at dette settet er flott, og har ingenting i mot at sand blue er tilbake som farge i grunnelementene. Likte også løsningen på kjellerdørene bak, selv om den er enkel, for å ikke nevne at Jamie klarte å trykke inn en trapp i begge bygningene, den lille størrelsen til tross.

Her er en video med Jamie:
youtube.com/watch?v=iVx-7rag … detailpage

Og her er billederne på LEGOs officielle Facebook side:
facebook.com/media/set/?set= … 9142656976

Sættet koster DKK 1399,00 på SatH Danmark.

Ser at det er priset til NOK 1599,- på S@H. Lurer på om jeg har noe skrot i kjelleren som jeg kan selge på FINN for å finansiere dette…?

La den til i handlekurven med én gang jeg så settet på S@H …

Det er ikke noe aprilsnarr.
Her er den på Shop@Home:
shop.lego.com/ByTheme/Product.as … QS=HeroIMG

Den har ItemNo 10218 (og ikke …17 som overskriften sier)

Er bildet som er en aprilspøk :wink:

men Pet Shop diskuteres her http://brikkelau…f=1&t=1454

Må innrømme jeg ser frem til Pet Shop, men som mange andre var det litt nedtur å se to mindre bygninger. Forventningene var kanskje litt for høye. Alt tatt i betrakting er det kanskje bra med to små enn en stor for en gangs skyld, for variasjonens skyld.

Noen som har fått den enda?

Har ikke settet selv, men vi har sitti å bygd settet til baard både lørdag og søndag og det er mye artige saker i Pet Shop settet =) så det er anbefalt å handle inn dette :wink:

Jeg har vel på en måte kjøpt det allerede… gjennom en kompis i USA. Litt juks kanskje, men halv pris i forhold til lego.no er det vanskelig å si nei til. Da får jeg heller tåle at det kommer noen uker seinere.

Og ja, de store setta må bygges i felleskap, med noe godt i glasset :wink:

Fikk settet i hus nå før helgen.
Var en god stemning under byggingen, første gang jeg har kjøpt og bygget et hus av den størrelsen.
Brukte omtrent 6 timer på byggingen.
Fint hus ja, til og med fruen i huset ble imponert over alle detaljene inne i huset.
Særlig toalettet med flislagt gulv er en høydare å vise fram til besøkende.
Så mye detaljer.