10197 Fire Brigade - Ny modulær bygning!

Da er katta ute av sekken. Den tredje (evt fjerde hvis dere teller Market Street) modulære bygningen er en brannstasjon, og vil i følge Eurobricks være tilgjengelig på Shop@Home fra 1. September i år.
Les mer om den og se flere bilder her http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=30150

Ser flott ut, men kanskje litt for amerikansk?

Wow!-faktoren som de to forrige bygningene hadde er også fraværende, men det har kanskje litt mer med å gjøre at denne ser ut til å bruke enklere byggeteknikker sammenlignet med de to. Til gjengjeld har den langt mer detaljert interiør, visstnok.

Jeg personlig har veldig lyst på dette settet. Av noen grunner den største er vel at det ligger slekten min å være brannmann. Morfaren min og Tippoldefaren min var begge brannmenn. Og jeg synes settet ser veldig fint ut og flagget kan jo byttes ut.
Så jeg tipper at jeg kjøper meg det.

Markus.

Tror jeg må kjøpe dette. Siden jeg er brannmann er jeg vel forpliktet også. Likte at vi nå også får gull-hjelmer, selv om dette ikke er vanlig i Norge.

Olav

dette settet har jeg lyst på :laughing:

Dette var ett flott sett!
Skulle gjerne hatt ett slikt sett selv (eller fler…)
Vet ikke om dere andre har lagt merke til det men ENDELIG har de vinduene jeg har ønsket meg i LEGO ankommet → 2 bred og 4 høy. Fantastisk :slight_smile:
Ser mange flotte detaljer på dette bygget:
Gull-klokka i tårnet på taket.
SNOT’ing av årstall.
SNOT’ing av grill over vindu.
Generelt sett mye SNOT’ing rundt om kring.
Dark Tan brikker og tiles.
Tan veske til hun dama.
Gullfarget brannhjelmer.
+
+

Antar jeg er blind som ikke klarer å finne disse vinduene?

Kan være meg som har for store forhåpninger også. Mulig dem er 2x3 og ikke 2x4 som jeg skreiv. Men i 1.etg er det store vinduet satt sammen av 4 slike. I 2. etg er det 2stk nederst på de to sidevinduene. På det store vinduet i midten er det 2 ovenpå hverandre på hver side.

2x3 har vel ikke eksistert før?

2 x 3 vindu har vel kommet nå i sommer. 7641 har to slike vinduer.

Olav.

Yees :smiley: , helt klart et hus som må hjem i stua. Lenge til 1 september… :cry:

Lei for å skuffe deg, men det er faktisk 2x3. Hvis du teller høyden så ser du det.


Ang. resten av settet; —

Fint sett. Enig med Freddie ang. flagget og sånn, tho.

Til gjesten - fint om du kan registere deg, da slipper du å poste dobbelt fordi du lurer på hvorfor dine innlegg ikke dukker opp med en gang (og det er fordi de må godkjennes først, noe som kan ta sin tid).

Jo, jeg ser det nå som jeg har kikket nærmere. Men det er ikke skuffende. Dette er også ett vindu jeg har savnet lenge. Passer veldig bra sammen med ett 2x2 på toppen og to av disse i bredden. Er mange slike vindu som brukes på bolighus i Norge i dag. Og i dette settet var det mange av disse vinduene :wink:

Jeg er denne gjesten.