torerik wrote:
Bra tiltak, men tror det vil være langt mer interessant for folk flest (err, det er kanskje ikke så mange folk flest her inne..?) dersom det kan sies noe om pris. Litt vanskelig å hoppe på noe som fortrinnsvis bør være en relativt stor investering uten å ane hva det vil koste. Skjønner at det kanskje er vanskelig, men noen eksempler eller overslag hadde vært glimrende. Du nevner noe om prisforholdene til Bricklink; er det mulig å generalisere hva som blir billigere og hva som blir dyrere, ala at veldig spesielle deler blir billige, kontra basis-brikker som blir dyre, eller liknende?
I tillegg ser jeg for meg at det bør være en del bestillere før man er oppe i 500+ deler, egentlig, med unntak av de mest grunnleggende delene.
Men som sagt; godt tiltak. Jeg er nok (dessverre for lommeboka) interessert, i hvert fall

Jeg kan nok ikke generalisere noe i forhold til Bricklink, nei. Har satt opp noen priseksempler under, inkludert 25% påslag. Merk at prisene vil påvirkes av valutta kurser noe. Jeg har bare et begrenset antal priser, og jeg har ikke tenkt å sende en masse mailer til de for å spørre om priser. Jeg vil fokusere på et dette skal være så enkelt og lite besværlig for Lego som mulig. Men jeg har som sagt tenkt å sette opp en foreløpig ordre, for å få tilbakemelding på tilgjengelighet og priser, så hvis noe blir uventet dyrt kan de delene strykes.
Priser i USD
Plate 1 x 1: 0,024
Plate 1 x 2: 0,019
Plate 1 x 4: 0,033
Plate 2 x 4: 0,047
Plate 4 x 4: 0,074
Plate 4 x 6: 0,14
Plate 4 x 8: 0,18
Plate 4 x 10: 0,45
Plate 4 x 12: 0,36
Plate 6 x 8: 0,35
Brick, Mod. with headlight: 0,024
Round Brick 1 x 2: 0,027
Tile 1 x 1: 0,018
Tile 1 x 4: 0,044
Tile 2 x 2: 0,027
Slope 2 x 4: 0,06
Merk at priser vil variere noe på forskjellige farger.
Jeg har vært litt i tvil om hvordan jeg skal håndtere dette i og med at jeg også selger på Bricklink, og dermed kan komme i en interessekonflikt. Men jeg har vel kommet til at hvis jeg tar et fast påslag på alt som blir bestilt før jeg sender orderen, bør det være greit for de fleste (inkludert meg). Men jeg er også veldig usikker på om hvordan 25% påslaget ender ut i forhold til tidsbruk og kostnader, men det får vi eventuelt justere hvis vi får gjort dette flere ganger. Jeg får heller kalle inn hjelp til å telle deler, hvis det blir mye av det. Matija har jeg allerede lært opp i å telle, og Bjørn-Erik er vedig glad i kaffen min (han må være dårlig vant hjemmefra)
mvh