Dette var en fin diskusjon. Flott at du tok det opp Birgitte. Åpenheten rundt dette, og responsen, gjorde at jeg omsider meldte meg inn i brikkelauget (+at LUGBULK frister, selvfølgelig). Det ser ut som du traffe en spiker på hodet her

Nå kjenner jeg ikke miljøet, så ta uttalelsene mine med en klype salt. Det er generelle betraktninger og innsikter jeg har fått i eget liv.
Jeg har vært med på et par samarbeidsprosjekter på eurobricks, men det kunne vært gøy å gjøre noe slikt til utstillinger også. En del av utstillingen kan ha et felles tema, så bygger man det i den stilen man selv vil. Med litt planlegging klarer man sikkert å få det til å flyte fint (og da må man snakke sammen). Områder med et sammenhengende tema tiltrekker seg ofte oppmerksomheten min i større grad enn enkeltstående bygg. Det er både pluss og minus mtp tilbakemeldinger, da ihvertfall jeg ser ting i flere nivå. Først det som er mest eyecatching, deretter andre detaljer som glir så sømløst at man ikke ser dem til å begynne med, men som gjerne blir min favoritt i etterkant. Da blir det enklest å kommentere på det åpenbare. Så det er både et spørsmål om tid, hvor godt man klarer å fokusere, egne nerver i sosial setting, og hvor tilnærmelig kroppsspråk man selv har. Ikke den letteste kombinasjonen, men greit å ha i bakhodet. Selv blir jeg ofte en kombinasjon av brydd og stolt dersom jeg får skryt/oppmerksomhet. Jeg har bestemt meg for at den perfeksjonismen og utilstrekkelighet jeg føler på med ethvert bygg ikke får meg noen vei, og vil oppfordre også andre til å legge ut ting selv om man kanskje ikke føler det er "bra nok". Man kommer seg aldri opp trappa om man ikke går stegene, og tør å få konstruktive tilbakemeldinger så vel som skryt. Og jeg skal være den første til å innrømme at det er vanskelig å både gi og ta kritikk/skryt, men ønsker det velkommen likevel.
Synes det er flott at det er flere kvinner med i lauget, nettopp for å motarbeide den egodyrkingen og konkurransekjøret som lett kommer i mannsdominerte hobbyer. Det er utfordrende å gi tilbakemeldinger på ting jeg ikke mestrer så godt selv, og jeg liker å kommentere detaljer jeg ser har vært en utfordring å få til, men jeg skal prøve å gi mer kommentarer, også på ting jeg ikke føler meg så sterke på. Som f.eks Friends, og technics.
I piratspillet BoBs på eurobricks er det en pirat som bruker Friendsfigurer mixet inn med vanlige minifigs, og det funker faktisk meget bra. Mange av frisyrene kan også fint brukes på vanlige minifigs.
Ble sånn delvis relevant. Gleder meg til treffe folket og diskutere både Lego, og alt som hører med.