Brikkelauget

for norske LEGO-entusiaster
Dato/klokkeslett: 2017-09-21 17:48:59

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Svar på emnet  [ 107 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Sortering og oppbevaring av Legoklosser
InnleggSkrevet: 2017-07-17 12:14:37 

Medlemmer
HpN skrev:
Hei

Har du sett på de dem har på Bauhaus? Er ganske like og finnes i forskjellige størrelser som kan settes sammen som man selv vil. Bruker disse selv og er veldig fornøyd.

https://www.bauhaus.no/skuffereol-m-10-skuffer-1.html

Ny på forumet, så beklager hvis link blir feil.

Mvh
Håkon

Dette ser jo ganske likt ut ja. Har aldri sjekket Bauhaus før. Men hvis skuffene er av cirka samme størrelse som i Steriliten (ser slik ut) så er det faktisk billigere med Sterilite via Amazon og Boxeez. Betalte som sagt cirka 540 NOK, inkludert gebyr og frakt, for totalt 20 skuffer. Det tilsvarer 27 kroner/skuff, mens den fra Bauhaus tilsvarer cirka 48 kroner/skuff. Men jeg har muligens vært heldig med et tilbud og jeg vet jo ikke om kvaliteten er like god.

Kan hjulene tas av forresten?

Og så en liten korreksjon til min egen post tidligere: Skuffene i Steriliten kan tas ut. Da er de egentlig nær perfekte. Det finnes visst også måter å endre antall skuffer i hver modul også, men det innebærer en demontering jeg er usikker på om modulene har godt av.

Edit: En kjapp sjekk viser forøvrig at skuffene i Steriliten er signifikant mindre enn i Bauhaus sin. Sterilite er cirka 5x16,5x19.

Rapporter dette innlegget
Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2017-07-17 12:23:09 
Brukerens avatar

Medlemmer
Jayhawk skrev:
laphroag skrev:
Kom over denne nettbutikken som har oppbevaringsbokser mer eller mindre myntet på Lego:
http://papimax.com/22-lego-brick-storage

Ser VELDIG bra ut, men prisen er nok i drøyeste laget. 80 GBP pluss frakt og moms...

Prøvde meg sånn kjapt, men ser ikke ut til at man kan registrere en adresse utenfor UK?

Jeg snakket med de, de har lagt til Norge. Bestiller meg noen av Papimax Stackable Lego Brick Storage Sets :-). Gleder meg!

Etter å sjekket overalt så synes jeg disse virker aller beste for bygging, har drøss av smartstore...men de synes jeg er best for set m/esker eller ved flytting.

Har brukt lignende skap som dette https://www.ajprodukter.no/kontor-konfe ... d=19439046 (ser ut som de har solgt ut de jeg har) - de er geniale for du får alle esker perfekt lagt inn i hyllene pga dybden er så bra :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2017-07-22 15:15:30 

Medlemmer
[/quote]

Dette ser jo ganske likt ut ja. Har aldri sjekket Bauhaus før. Men hvis skuffene er av cirka samme størrelse som i Steriliten (ser slik ut) så er det faktisk billigere med Sterilite via Amazon og Boxeez. Betalte som sagt cirka 540 NOK, inkludert gebyr og frakt, for totalt 20 skuffer. Det tilsvarer 27 kroner/skuff, mens den fra Bauhaus tilsvarer cirka 48 kroner/skuff. Men jeg har muligens vært heldig med et tilbud og jeg vet jo ikke om kvaliteten er like god.

Kan hjulene tas av forresten?

Og så en liten korreksjon til min egen post tidligere: Skuffene i Steriliten kan tas ut. Da er de egentlig nær perfekte. Det finnes visst også måter å endre antall skuffer i hver modul også, men det innebærer en demontering jeg er usikker på om modulene har godt av.

Edit: En kjapp sjekk viser forøvrig at skuffene i Steriliten er signifikant mindre enn i Bauhaus sin. Sterilite er cirka 5x16,5x19.[/quote]

Hjulene kan tas av ja :) Skuffene kan for øvrig tas ut ved at man klemmer dem litt sammen i bakkant hvor det er en liten stopper på hver side.

Mvh
Håkon

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2017-07-24 22:25:18 
Brukerens avatar

Medlemmer
Da kom det en levering fra papimax, skal prøve å sende noen bilder i neste uke når jeg er tilbake fra ferie...kjenner jeg gleder meg :-)

https://www.papimax.co.uk/collections/l ... rage-boxes

Er veldig spent på hvordan det er å stacke de som bildet
Vedlegg:
Papimax-lego-storage-drawers-grey-04_1024x1024.jpg
Papimax-lego-storage-drawers-grey-04_1024x1024.jpg [ 126.01 KiB | Vist 918 ganger ]

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2017-07-26 11:19:28 
Brukerens avatar

Medlemmer
luke skrev:
Da kom det en levering fra papimax, skal prøve å sende noen bilder i neste uke når jeg er tilbake fra ferie...kjenner jeg gleder meg :-)

Så ikke dumme ut de - Kom gjerne med en god vurdering av de når du har fått de opp og testet litt :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2017-07-26 11:47:09 

Medlemmer
luke skrev:

Hvor mye koster disse når moms og frakt er inkludert?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2017-07-27 22:51:59 
Brukerens avatar

Medlemmer
laphroag skrev:
luke skrev:

Hvor mye koster disse når moms og frakt er inkludert?

Kan finne ut av det når jeg er hjemme og fått "faktura", er litt spent på hvor mye frak selskapet tar i kommisjon ;-)

Det er nok nokså kostbare per boks uansett hvordan man regner på det, men tror det er verdt det om kvalitet og fleksibiliteten er der...

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
 Svar på emnet  [ 107 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester

Du kan opprette nye emner i dette forumet
Du kan skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet