"Hei
Har begynnt å bygge litt lego igjen (etter the "dark ages")..
Hvor mye må jeg betale for et sett med cafe corner inkludert porto til norge (sånn ca) ved å bestille gjennom deg (avhenger så klart av om du vil ta med bestillingen min

)?!
Antar du lurer deg unna tollen (eller må en plusse på det

)?!
Hvis det er aktuelt, kan jeg isåfall komme og hente det i skiptvet (bor ikke langt unna)..
Hvis du kan hente det så er det jo utrolig flott! I det tilfelle hadde det blitt 1549 kroner.
Porto/frakt/toll behøver du ikke bry deg om hvis du henter det personlig. Uansett så importerer jeg via besøk hos utenlandske slektninger el. slektstreff, så toll ser jeg uansett bort fra.
Forresten UB, jeg fikk postfraktprisene fra Andy:
[quote]Egenemballert pakkepost koster 120 kr under 10 kg. 199 kr over 10 kg. Dersom målene er under 120 x 60 x 60 cm.
Café Corner's dimensjoner er 60 x 50 x 10, alle rundet av oppover, så det er 120 kroner i post hvis du lurer. Dvs kr 1499+kr 120+(kr 50). Altså kr 1669. LEGO bruker identiske priser i SEK og NOK, uavhengig av valuta - siste verdien der er hva LEGO tar i frakt, fordelt på oss som skal ha.
Om du har fått grønt lys fra foreldrene dine, så tenker jeg meg at vi kan gjøre det samme som jeg har kommet til overens med Andy, at du betaler via nettbank e.l når du får en bekreftelse fra meg med kopi av kvitteringen på at det er blitt sendt.
Og til alle; grensen på prisen til bestillingen er nådd med alle de kaféene! Om Andy, UB og "Gjest" skal ha det de vil ha så legger jeg ikke til mer!
Og hvis noen lurer, ingenting er i Norge før andre uken i August."
Er ikke Barbossa nei, og administratoren er tydligvis ikke innom så ofte.. Så ikke fått registert meg enda..
Synes dette ble litt i dyreste laget for meg nå gitt, mulig jeg misforstod deg.. Trodde du skulle bestille fra Lego.c o m i usa til usa?! Og prisen på cafe corner der er 140 dollar, dollaren ligger på 5,8 kr nå(la oss si 6 da), 6*140=840 pluss porto blir jo max 1000 kr..
Er sikkert jeg som har misforstått noe veldig i en forkortelse eller noe (er jo rimelig fersk i gamet).. Men hvis prisen holder seg så må jeg nok trekke meg fra bestillingen (regner med at du ikke har sent den enda)..
Beklager bryet Freddie (Setter stor pris på en forklaring, så jeg skjønner hvor jeg har misforstått og unngår det neste gang)