|
Da har man vært i møte med folka som styrer dette her, og her er ett referat fra møtet.
Begynte med at vi introduserte oss for hverandre, dvs. jeg beskrev Brikkelauget, og de beskrev NORBOAT. Sistnevnte er, som oss, en forening som omfavner stort sett alt som dreier som om båt i Norge - båtbyggere, hobbyister, forhandlere, importører, motorkonstruktører, designere etc. Det er de som arrangerer Sjøen for alle, som da er den største båtmessen (for å holde utrykkene enkle) i Norge.
I utgangspunktet så hadde vi blitt tildelt ett område i glassgangen på 4x15 meter. Dette var tiltenkt å dekke alle funskjoner som LEGOs tilstedeværelse skulle ha, konkurranse, bygging av hovedprosjekt, layout osv. Dette påpekte jeg veldig tidlig var ikke spesielt mye, og fikk forhandlet meg til litt av naboplassen på separate 4x5 meter, som sto ubrukt uansett. Det ble prøvd å finne mer plass, men det ble konkludert med at det enten blokkerte rømningsveier, var leid ut eller i bruk på annen måte, så vi får gjøre det beste ut av det. Plassen vi får er rett utenfor hall D.
Begrenset plass betyr begrensede muligheter, og ettersom byggekonkurransen er sentral, så har jeg gått med på at den opptar den ubrukte naboplassen. Layouten blir begrenset i størrelse, og får en dobbel funksjon i at den skal fungere som en vegg mot vårt klossdepot - det blir en smal, sannsynligvis statisk, layout, men på plussiden ser det ut til at vi får låne plexiglassvegger! Ved spørsmål om hva som kunne være aktuelt, så er det absolutt det maritime som er ønskelig. F.eks en småbåts havn ved vårtider, når havnen er travel og alle skal ha båtene sine ut i vannet. Men her står vi ellers veldig fritt.
Det ovenfornevnte brikkedepoet (dette vil LEGO finansiere!), blir til bruk av bygging av båt. Jeg viste fram lenken ovenfor (Nathan Sawayas Chris-craft) som ett eksempel, og nevnte at jeg hadde inntrykk av at folk var gira på at dette var noe som de ville. Derfor blir dette hovedprosjektet vårt. Hva som gjør dette morro og ekstra spennende, er at den båten som vi skal bygge, er en ny modell som lanseres på Sjøen for alle. Derfor har jeg heller ikke lov til å nevne her på forumet hvilke båter som er aktuelle, men det er spennende saker. Skala ble ikke bestemt, men at lengden blir på ca. to meter er vel ikke avskrekkende, er det? Det ligger forresten an til at vi kanskje bygger noen moduler hjemme på forhånd, f.eks rammeverk, slik at folk som står og ser på kan se fremgang i byggingen.
Det blir som sagt også en byggekonkurranse, hvor deltakere skal bygge båter av LEGO. En i juryen skulle, utifra forslaget, være en av oss, dog av forståelige årsaker behøver det ikke være en fast person, dette kunne gå på omgang etter hvem som var tilgjengelig. De andre skulle være fra båtbransjen, innenfor de ulike gruppende som de representerer (f.eks konstruktører, designere osv.)
Bønna, din Skibladner kom fram i diskusjonen også, uten at jeg nevnte hvem som hadde bygget den! Den kunne de godt tenkte seg å låne under messa, og den blir trygt plassert i egen monter!
Vi kom også innom transportkostnader, parkering, mat osv, og dette vil blir sponset av arrangøren, etter behov. Dvs. om man tar toget ut til messa, så betaler de billetten.
Møtet ble avsluttet med at jeg fikk en kopi over messehallen med det oversikt over det aktuelle området, og at de trenger en navne-/adresseliste over alle som skal være med på dette. Sistnevnte er for at de skal kunne gå i gang med produksjon av adgangs-/VIP-kort tidlig, pluss at de skal vite hvor mange ekstra billetter som vi skal få til våres "signifikante andre", som det så pent heter.
So far, so good. Hva synes dere?
|
|