aj-ml :
En av de gode grunnene til å være medlem i Brikkelauget er at LEGO tilbyr medlemmer av LEGO-klubber som oss å bestille klosser i større mengder direkte. Prisene er tildels svært gunstige, og bestillingen organiseres gjennom klubben.
Noen begrensinger på disse klossene finnes det, og de kanskje viktigste er:- det er bare mulig å bestille "aktive" klosser (dvs. klosser i bruk for tiden - aka. finnes på lager)
- det er ikke lov å videreselge det man kjøper i LUGBULK- de må bestilles i grupper delelig på 50, såfremt de ikke koster mer en DKK 10 pr. stk. (vi her i Brikkelauget har forøvrig en fin web-applikasjon på dette som gir oss mulighet for å justere oss inn til riktig tall tilsammen)
- det er begrensing for gruppa på totalt antall forskjellige klosser og totalbeløp pr. person (beløp pr. pers. lå for 2012-bestillinga på DKK 1500, og en bestillingsrunde i løpet av året)
- alle som er med på ordningen må oppgi navn, adresse og e-post til LEGO. Videre kan hver person KUN være LUGBULK-registrert i
én klubb, selv om man er medlem av flere.
Se forøvrig flere detaljer i
denne gamle postingen - en del av talla er gamle, blant annet får vi nå lov å handle for større beløp!
For å ta del i denne ordningen må du betale medlemskontigent på kr. 100 pr. kalenderår til konto 6215 05 85444. For å være sikre på at innbetalinger blir registrert på en riktig måte må det oppgis fullt navn, adresse, fødselsdato og brukernavnet som du bruker på forumet. Send så en e-post til medlem(alfakrøll)brikkelauget.no om at du har betalt medlemsavgift og vil være med i LUGBULK-flokken!Vi er nå (altså desember 2011) i gang med bestillingen i 2012 - så meld dere på snarest! aj-ml
Jeg leste igjennom reglene på dette og synes det var veldig interessant, men fant ikke noe svar på:
Finnes det en oversikt over tilgjengelige deler og hva disse koster per stykk? Eller forholder jeg meg til Lego.com sin pick a brick?
Når er fristen for 2012? Juni?
Sendes det som hver enkelt har bestilt rett til hver enkelts hjemmeadresse?
Edit: så visst ikke dette:
"Det viktigste man må vite om LUGBULK-programmet står egentlig i denne tråden (samt den andre som det ble pekt mot). Tekniske detaljer om selve bestillingsprosessen finner man i "Spesielle tilbud"-forumet som kun er tilgjengelig for registrerte medlemmer"
Er det inne på den siden alt jeg lurer på står da?